همدان؛

درخشش تیم المپیاد مهارت همدان با کسب 16 عنوان برتر کشوری

مدیرکل فنی و حرفه‌ای همدان از درخشش تیم المپیاد مهارت اداره کل آموزش فنی و حرفه‎ای استان با کسب 16 عنوان برتر کشوری خبر داد.

درخشش تیم المپیاد مهارت همدان با کسب 16 عنوان برتر کشوری
علیرضا مهرابی با اشاره به کسب 16 مدال توسط اعضای تیم المپیاد ملی مهارت استان در هفدهمین مسابقات ملی مهارت کشور و انتخابی چهل و چهارمین دوره مسابقات جهانی اظهار کرد: این تیم در 15 رشته در قالب 19 نفر از سوم تا هفتم آبان در مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در شهر کرج در این المپیاد شرکت کرد.

وی با بیان اینکه این افراد از بین نفرات برتر که در مسابقات مرحله شهرستانی ثبت نام کرده بودند انتخاب شدند، گفت: با تدارک برگزاری اردوهای آمادگی سه ماهه استفاده از کارشناسان برتر کشوری آموزش مهارت آموزی و ارتقای سطح دانش اعضای تیم انجام شد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان افزود: وجود برنامه‌ریزی جامع مربیان توانمند و صاحب نام و تجهیزات بروز از دلایل موفقیت تیم مهارت استان همدان در این دوره از مسابقات بود.

وی به مدال‌آوران این دوره از المپیاد نیز اشاره کرد و گفت: امین قلخانباز در رشته طراحی فضای سبز مدال طلا، حسین بداقی در رشته طراحی فضای سبز (تیمی دو نفره) مدال طلا، میلاد بیات ورکشی در رشته لوله کشی و گرمایشی مدال طلا، حسین چهاردولی در رشته کاشیکاری دیوار و کف مدال طلا، علی قرهگزلو در رشته تراش CNC مدال برنز، امید یزدی در رشته صافکاری خودرو مدال برنز، محمد عطایی راد در رشته اتصالات چوبی مدال برنز کشور را کسب کردند.

مهرابی گفت: در این المپیاد پوریا ربیعی توسل در رشته تاسیسات الکتریکی دیپلم افتخار، رضا خالقی‌فر در رشته فناوری اطلاعات - راهکارهای نرم افزاری برای تجارت دیپلم افتخار، رضا بیات در رشته آجرچینی دیپلم افتخار، محمد حسین عباسی در رشته رباتیک (تیمی دو نفره) دیپلم افتخار، محمدعرفان جان پروری در رشته رباتیک (تیمی دو نفره) دیپلم افتخار، محمد همدانی در رشته فناوری اتومبیل دیپلم افتخار، میلاد سهرابی در رشته ساخت و تولید (تیمی سه نفره) دیپلم افتخار، علی عسگری بختیاری در رشته ساخت و تولید (تیمی سه نفره) دیپلم افتخار، مرتضی توعم در رشته ساخت و تولید (تیمی سه نفره) دیپلم افتخار این دوره مسابقات ملی مهارت را از آن خود کردند.

وی در ادامه شناسایی نخبگان برای حضور در مسابقات جهانی و کشف استعدادهای حرفه‌ای جوانان را از اهداف آن دانست و گفت: ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت‌ها و تولید نیروی کار ماهر از دیگر نتایج این مسابقات است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای همدان با بیان اینکه تقویت فرهنگ مهارتآموزی نیازمند کار همه‌جانبه توسط دستگاه‌های متولی آموزش در کشور است، در ادامه گفت: مسابقات مهارت در سه سطح شهرستانی، استانی و ملی برگزار شد که افراد زیر 21 سال می‌توانند بدون توجه به مدرک تحصیلی در مسابقات ملی مهارت حضور یابند.

وی خاطرنشان کرد: امسال تیم مهارت استان همدان در 15 رشته الکترونیک، تأسیسات الکتریکی، تراش CNC، رباتیک (تیمی دو نفره)، فناوری اطلاعات، راه کارهای نرم‌افزاری برای تجارت، فناوری طراحی گرافیک، کاشی کاری دیوار و کف، لوله کشی و گرمایشی، فناوری خودرو، صافکاری خودرو، اتصالات چوبی، آجرچینی، طراحی فضای سبز (تیمی دو نفره)، جواهرسازی، ساخت و تولید (تیمی سه نفره) و کنترل صنعتی به همراه 15 نفر کارشناس در این مسابقات شرکت کردند.

انتهای پیام/غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.