پیام پدر شهید "مصطفی کریمی" از مدافعان حرم

پدر شهید مدافع حرم "مصطفی کریمی" به مناسبت شهادت فرزندش پیامی را صادر کرد.

پیام حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای کریمیبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، پدر شهید مدافع حرم "مصطفی کریمی" به مناسبت شهادت فرزندش پیامی صادر کرد.

متن پیام بدین شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین والصلاه و السلام علی سیندنا محمد و آله الطاهرین

قال الله تبارک و تعالی فی کتابه:

و لا تحسین الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون ( آل عمران / 169)

حضار گرامی و دانشجویان عزیز؛

امروز در سوگ شهادت جوان و دانشجوی پر تلاش و فرزند عزیزم نشسته‌ایم. ضمن تقدیر و تشکر از تمام نهادها، انجمن ها و شخصیت های که به گونه‌های مختلف اظهار همدردی کرده‌اند و به ویژه از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و انجمن های دانشجویی مهاجر افغانستانی که امروز مراسم تودیع با پیکر مصطفای شهید را برگزار کرده و با ما غم شریکی نموده‌اند. نکاتی چندی را به عنوان پدر مهندس شهید مصطفی کریمی یادآور می شوم:

1- شهید مصطفی شهادت و مرگ سرخ را از روی خاص قلبی و اراده برگزید، وی در این انتخاب خود هیچ ناگزیری نداشت بلکه دانسته به استقبال شهادت شتافت زیرا وی یک جوان پر تلاش، سخت کوش و پر توان بود و با همکلاسی‌ها خود صمیمی تمام تلاش من و برادر شهید مصطفی دکتر علی کریمی این بود که مصطفی بدون دغدغه به تحصیل خود ادامه دهد و توانست با امتیاز و کسب توانایی لازم در رشته تحصیلی خویش یعنی مهندسی معماری فارغ گردد.

2- شهید مصطفی باید از اندوخته‌های علمی و توانایی خود در راستای بازسازی کشورش استفاده می‌کرد اما اینک جای او در میان ما خالی است امیدواریم مسئولان جمهوری اسلامی ایران بخاطر خون شهدای مدافع حرم و از جمله خون شهید مهندس مصطفی کریمی زمینه تحصیلات عالی را برای هموطنان شهید مصطفی فراهم نمایند باید یادآورشد که در حال حاضر هزینه‌هایی که در مقاطع تحصیلات عالی در دانشگاه‌ها از دانشجویان و هموطنان شهید مصطفی گرفته می شود از توان اکثر جوانان و دانشجویان مهاجر بالا بوده و اینکار باعث ترک تحصیل و یا مانع راهیابی جوانان مهاجر افغانستانی که به گونه‌ای سرمایه آینده دو کشور هم فرهنگ، هم زبان و هم کیش جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان می‌باشند، به دانشگاه‌ها می گردد.

3-خون شهید مصطفی و همسنگران افغانستانی و ایرانی وی ثابت ساخت که اسلام در بینش و اعتقادات دینی و مذهبی و دفاع از کیان اسلام و تشیّع و خاندان پیامبر (ص) مرز نمی‌شناسد این مسئله و خون شهدای مدافع حرم ثابت کرده است که همه ما یک روح هستیم در کالبدهای مختلف و جغرافیای متفاوت اما ای کاش این روح واحد بتواند گسست‌هایی را که بخاطر تعلقات ملیتی و مرز‌بندی‌های سیاسی و جغرافیایی که به مرور زمان به وجود آمده کمرنگ ساخته و به خویشتن خویش بازگردیم.

4-داعش امروز کیان و اصالت تشیّع را هدف قرار داده است، داعش هر چند به نام سلفی و پیروی از سنت پیامبر (س) عرض اندام کرده است اما هدف این گروهک تروریستی و جنایتکار که توسط سرویس‌های اطلاعاتی و استخباراتی کشورهایی که در ذات خود با اسلام و مسلمین عناد و دشمنی دارند مثل آمریکا، انگلیس و اسرائیل و برخی کشورهای مرتجع عرب با هدف ضربه زدن به اسلام واقعی به وجود آمده است آسان‌ترین راه و کم هزینه ترین روش ضربه زدن به اسلام، ایجاد اختلاف عمیق میان اهل تشیع و تسنن و جنگ‌های داخلی در کشورهای اسلامی است متأسفانه این روش در برخی کشورهای اسلامی جواب داده و آتش اختلاف هر روز عمیق‌تر و گسترده‌تر می‌گردد.

نمونه‌های این تنازع فرسایشی و ویانگر را ما امروز در کشورهای سوریه، عراق، یمن، لیبی، پاکستان و افغانستان می بینیم هرچند گروهک تروریسی داعش در کشور عزیز ما افغانستان تاکنون بخاطر هوشیاری و وجود علقه برادری در میان اهل تسنن و تشیّع موفقیت به همراه نداشته است اما گویا دست‌های پیدا و پنهان بسیاری در صدد ایجاد تنش و گسست میان مذاهب و اقوام با هم برادر کشور هستند .

نمونه‌هایی از تلاش مذبوحانه و نفاق انگیز گروهک تروریسی داعش در افغانستان را میتوان در حادثه و انفجار خونین دهمزنگ کابل در دوم اسد / مرداد 1395 مردمی که برای حق طلبی و با داعیه رفع تبعیض و ستم در یک تظاهرات مسالمت آمیز شرکت کرده بودند بیش از 500 نفر از دانشجویان و تحصیل کردگان مردم تشیّع را به خاک و خون کشانید، همچنین این گروهک تروریسی در شب عاشورای امسال در زیارت کارته سخی در کابل و در حادثه تروریستی روز عاشورا در بلخ باستان بیش از 35 نفر را شهید و 80 نفر را تنها به خاطر حضور در مراسم بزرگداشت و تجلیل از نواده پیامبر خدا حضرت امام حسین (ع) به خاک و خون کشانید.

 آخرین مورد از ترفند توطئه و ایجاد اختلاف میان اقوام با هم برادر افغانستان ، افراد منسوف به این گروه تروریستی در ولایت غور افغانستان چند روز پیش بود که بیش از 31 نفر را که بیشترشان را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دادند، به طرز فجیح قتل عام کردند. بنابراین لازم است که کشور جمهوری اسلامی ایران به عنوان داعیه دار وحدت طلبی میان مسلمان‌ها تلاش مضاعف در راستای حل اختلافات مذهبی و کاهش آن به حداقل ممکن در جهان اسلام و بخصوص کشور عزیز ما افغانستان انجام دهد که تا دیگر مسلمین و خانواده‌های مسلمان هر روز شاهد پرپر شدن جوانان برومند خود در کشورهای سوریه، عراق، لیبی، یمن و افغانستان مثل شهید مصطفی و همرزمان وی نباشیم.

 در پایان یک بار دیگر از تمام عزیزانی که به نحوی به مناسبت شهادت شهید سرافرازمان مهندس مصطفی کریمی با ما اظهار همدردی و غم شریکی کرده‌اند اظهار سپاس و امتنان داریم.

تشکر ویژه از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و انجمن‌های دانشجویی افغانستان و همچنین از دوستان شهید مصطفی داریم که این مراسم با شکوه را با هدف تجلیل از شهید و شهادت و از علم و آگاهی به عمل آوردند و جمله آخر اینکه : 

  ما را از خاندان کرم آفریده‌اند  
       
  یک موج از تلاطم یم آفریده‌اند

  دجّال‌ها و حرمله را مهاجم و ....

  ما را مدافعان حرم آفریده‌اند


  یاد شهدا گرامی و راهشان پر رهرو باد.

  السلام علیکم و رحمه الله

   انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۷:۱۰ ۱۳ آبان ۱۳۹۵
لبیک یازینب س
خوشابسعادت مدافعین غیور فاطمی و همینطور برادر خودم
ما سینه زدیم و بی صدا باریدن
از هرچه که دم زدیم انها دیدن
ما مدعیان صف اول بودیم
از آخر مجلس شهدا را چیدند
آخرین اخبار