کرمانشاه؛

تقدیر از صادرکنندگان برتر استان

با حضور قائم مقام سازمان توسعه تجارت، جمعی از مسئولین و تجار کرمانشاه در اتاق بازرگانی از صادرکنندگان برتر استان کرمانشاه روز گذشته تجلیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رضا رحیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت:زمانی صادرات ما به کشور عراق 15 میلیون دلار بود و برای رقم 500 میلیون دلار هدفگذاری می‌کردیم، اما امروز به رقم سه میلیارد دلار صادرات رسیده‌ایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه با بیان اینکه برای رسیدن به این هدف باید به فکر بازارهای صادراتی جدید باشیم، ادامه داد: باید به فکر تولید کالاهای صادرات محور برای بازارهایی مانند عراق، سوریه، اردن و ... باشیم.

وی معتقد است، زیرساخت‌های برخی از بازارچه‌ها مانند "شوشمی" و "شیخ صله" اصلا در شان تجار نیست.زیرساخت‌های بازارچه "سومار" نیز قابل قبول نیست، اگرچه تا کنون حدود 20 میلیارد تومان برای این بازارچه هزینه شده و امسال هم منابع خوبی برای آن دیده شده است.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه با بیان اینکه تجارت موتور محرکه  کشاورزی، صنعت و گردشگری در استان است، اظهار کرد: برای توسعه تجارت باید صنعت فرش دستبافت استان را نیز به حرکت درآوریم.

 در این مراسم از شرکت‌های تعاونی 121 بهار دالاهو(مانیزان)، روژین تاک، صنایع پتروشیمی کرمانشاه، امید آرمان کردستان، سیمان سامان غرب، صنایع چاپ و بسته بندی کرمانشاه، مجتمع جهان فولادغرب، بازرگانی یادگاری، بازرگانی طباطبایی، سیمان غرب، بازرگانی لرستانی و شیرین بیان زاگرس به عنوان صادرکنندگان برتر کرمانشاه تجلیل شد و شورای ملی نخود، اتحادیه صادرکنندگان دام زنده، بازرگانی کرمی، تعاونی 1090 مرزنشینان و مصحولات بهداشتی غرب نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
چرا در خبرنامه نام
۱۹:۵۳ ۲۷ آذر ۱۳۹۵
چرا در خبرنامه اسمی از شرکتهای صادر کننده برتر از قلم افتاده