اصفهان؛

نوزدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی به کار خود پایان داد

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت: هر چه بتوانیم محتوای قصه ها را غنا ببخشیم و به سمت مضامین ملی و هویت دینی کشور هدایت کنیم بهتر خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،نوزدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی امروز  در مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان به کار خود خاتمه داد.

مهدی قربانی با اشاره به اجرای خیلی خوب دهمین جشنواره استانی قصه گویی اظهار کرد: در قصه گویی دو ویژگی بسیار مهم نهفته است که یکی از این ویژگی ها ابزار بسیار قوی برای انتقال مفاهیم عالی است این ابزار می تواند به ما کمک کند که بسیاری از آموزه ها را به روش غیر مستقیم به مخاطب منتقل کنیم.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان ادامه داد: ویژگی دیگر قصه گویی ترغیب کودکان و نوجوانان به کتابخوانی خواهد بود تلفیق قصه گویی و کتابخوانی یکی از آثار قوت قصه گویی است.

وی با اشاره به شاخصه های موجود در دهمین جشنواره استانی قصه گویی تصریح کرد: یکی از شاخصه هایی که در این جشنواره وجود داشت رشد آثار ارسالی به دبیرخاته قصه گویی بود در سال گذشته 60 اثر به دبیرخانه ارسال شده بود که امسال ما بیش از صد درصد رشد داشته ایم و مجموعه اثار ارسالی امسال 145 اثر قصه گویی بوده است.

قربانی افزود: نظم و برنامه ریزی دقیق اجرای جشنواره یکی دیگر از شاخصه های قابل توجه در جشنواره امسال بود چرا که تقسیم زمان به بهترین شکل ممکن صورت گرفته و از ظرفیت و پتانسیل مربیان به خوبی استفاده شده و اعضای مدارس و کانون استقبال خوبی از جشنواره داشتند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت: توصیه می کنم مجموعه ای از قصه هایی که در این دو روز اجرا شد بر روی DVD به تمامی مراکز ارسال شود در این جشنواره همدلی و همکاری موج می زد اما در محتوای تمام قصه ها نقطه ضعفی وجود داشت.

وی افزود: ما هر چه بتوانیم محتوای قصه ها را غنا ببخشیم و به سمت  مضامین ملی و هویت دینی کشور هدایت کنیم بهتر خواهد بود و فکر می کنم این ضعف کوچک هم در سال های آینده بر طرف خواهد شد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.