آبادان؛

برگزاری اولین سالگرد شهید روحانی مدافع حرم در خرمشهر

مراسم سالگرد شهید حجت‌الاسلام صالح حسن‌زاده با استقبال مردم خرمشهر برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛مراسم سالگرد شهید روحانی مدافع حرم، شهید حجت‌الاسلام صالح حسن‌زاده شامگاه پنجشنبه در صحن غدیر مسجد جامع خرمشهر برگزار شد.

این مراسم با حضور آیت‌الله محسن حیدری، نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، روحانیون، خانواده معزز شهدا، جوانان و مسؤولان محلی برگزار شد.

در این مراسم فرزند شهید حجت‌الاسلام صالح حسن‌زاده حضور پیدا کرد و به بیان بیوگرافی پدر شهیدش پرداخت و در پایان از همه اقشار مختلف مردم که در این مجلس حضور پیدا کرده بودند، تشکر و قدردانی کرد.

شهید حجت‌الاسلام صالح حسن‌زاده اولین روحانی مدافع از حرم شهرستان خرمشهر است که سال گذشته برای دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) به سوریه رفت و با دشمنان خدا جنگید و در نهایت به فیض اکمل شهادت رسید.

پیکر وی در منطقه‌ای که در اختیار داعشیان است، جا ماند و تاکنون پیکر وی به وطن برنگشته است.

آیت‌الله محسن حیدری در این مراسم معنوی پس از تشکر و قدردانی از حضور جمعیت مردم خرمشهر، گفت: در کل ایران کمتر از بیست شهید روحانی مدافع حرم وجود دارد که از این تعداد 9 نفر از آنها خوزستانی و از این تعداد 3 نفر از اهل خرمشهر هستند.

وی با تاکید بر اینکه حدود 50 درصد از روحانیون شهید مدافع حرم خوزستانی هستند، افزود: آمریکا نسبت به حضور روحانیون در این نبرد حساسیت پیدا کرده است و در هر کجا روحانی دیده شود، بیشتر خشم و عصبانیت خود را نشان می‌دهد.

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از ویژگی‌های شهید حجت‌الاسلام صالح حسن‌زاده، اخلاص است و آرزوی توفیق شهادت در راه اهل‌بیت(ع) را داشت.

وی متذکر شد: یکی دیگر از خصوصیت‌های این شهید بزرگوار این است که حدود یک سال از شهادت می‌گذرد، اما تا به حال جسد وی تحت اشغال دشمن است.

حیدری با بیان اینکه باید در مقابل دشمنان ایستادگی و مقاومت کرد، افزود: استعمارگران غربی و دشمنان به دنبال تسلط خویش بر دیگر ملت‌های مسلمان هستند و برای این بارها و بارها تلاش کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.