سمنان؛

نوسازی و بهسازی خانه تاریخی خطیبی درسمنان

خانه خطیبی سمنان با مساحت 680 متر مربع مربوط به دوران قاجاریه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری سمنان از آغاز عملیات مرمت خانه تاریخی خطیبی در سمنان خبر داد و گفت: خانه تاریخی خطیبی سمنان مرکز اقامتی می‌شود.
سعید حسینی اظهار داشت: خانه خطیبی که از خانه‌های باارزش و تاریخی شهر سمنان و در مجاورت مسجد امام خمینی‌(ره) است، در سنوات قبل توسط این سازمان و به منظور گسترش و توسعه صنعت گردشگری تملک شده است.
وی تصریح کرد: گزینش پیمانکار و انعقاد قرارداد به منظور مرمت بنا شامل پاکسازی، سبک سازی سقف‌ها ، احداث سقف‌ها و ابنیه تخریب شده و نهایتا نازک کاری و محوطه‌سازی صورت گرفته است.
حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کاربری این بنای ارزشمند، اقامتی پذیرایی در نظر گرفته شده است‌، سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری که تمایل به همکاری و بهره‌ برداری از این خانه تاریخی را دارند، می‌توانند به سازمان نوسازی و بهسازی شهر سمنان مراجعه کنند.
مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری سمنان با بیان اینکه قدمت خانه خطیبی مربوط به دوره قاجاریه است گفت: مساحت اعیان این بنای تاریخی 680 متر مربع، عرصه آن 860 متر مربع است و هم‌اکنون در مالکیت سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری سمنان است.
وی با بیان اینکه ساخت مایه ‌خانه خشت، آجر، سنگ، چوب، خاک رس و گچ است اظهار کرد: مسیر حرکت در خانه خطیبی از جنوب به شمال است و پس از عبور از ورودی، در هشتی دو دالان به دو میان‌سرا در غرب و شرق باز شده است.
انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار