چابهار

اداره فنی و حرفه‌ای برای آموزش نیروی انسانی در زمینه گازرسانی اقدام کند

رئیس شورای اسلامی شهر چابهار گفت: اداره فنی وحرفه‌ای این شهرستان آموزش و تربیت نیروی انسانی برای انجام کارهای مختلف گازرسانی را در اولویت قرار دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،مسعود بلیده‌ای اظهار کرد: شهرستان چابهار در حال توسعه زیرساخت‌ها است و تا سال آینده به شبکه سراسری توزیع و انتقال گاز ملحق می‌شود.

وی ادامه داد: تحقق این امر مستلزم آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص و بومی هر منطقه و شهری است که در چند هفته اخیر مجوز آموزش، استخدام و به کارگیری هزار نیرو در این زمینه با حضور مسئولان شرکت گاز و استاندار سیستان و بلوچستان صادر شده است.

بلیده‌ای با بیان اینکه در اقدام اول قرار است زاهدان، زابل و چابهار گازرسانی شوند، خاطرنشان کرد: باید اداره کل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان در چابهار اقدامات و زمینه‌های لازم جهت تربیت نیروی انسانی را پیش‌بینی کند.

رئیس شورای اسلامی شهر چابهار تصریح کرد: همزمان با راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی در شهرهای زاهدان و زابل باید نسبت به راه‌اندازی کارگاه آموزشی در اداره فنی و حرفه‌ای چابهار نیز اقدام شود تا شهروند چابهاری نیز شاهد استفاده از نیروهای بیکار بومی منطقه برای انجام کارهای گازرسانی باشد.

بلیده‌ای خواستار برگزاری دوره‌های آموزشی شامل جوشکاری آرگون، اصول بهرهبرداری ایستگاه‌های تقلیل فشار، جوشکاری mag/ mig، امدادگر گاز، نقشه‌کشی، جوشکاری مخازن فولادی، لوله‌کشی گاز خانگی و تجاری، جوشکاری لوله‌های فشار بالا، کنتور خوان، توزیع قبوض، جوشکار خطوط تغذیه و توزیع، ناظر طرح‌های گازرسانی و دیگر آموزش‌های مربوط به انتقال و توزیع گاز شد.

وی اظهار امیدواری کرد: از هزار نیروی استخدام در زمینه گازرسانی به شهرهای سیستان و بلوچستان حداقل 200 تا 300 نیرو در چابهار آموزش‌های لازم را ببینند تا زمینه استخدام آنان فراهم شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار