تولیت آستان قدس رضوی ؛

خوش خلقی و بردباری لازمه خدمتگذاری در آستان قدس

تولیت آستان قدس رضوی گفت : گشاده‌رویی، خوش خلقی و بردباری را از لازمه‌های خدمتگذاری در آستان قدس رضوی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در «آئین افتتاحیه خدمت کفشداری خواهران در حرم مطهر رضوی» افزود: گرامیداشت و برخورد توام با احترام با میهمانان حضرت امام علی بن موسی الرضا(علیه‌السلام) یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه خیل عظیمی از زائران با آداب و رسوم مختلف به این آستان مقدس می‌آیندگفت: این زائران که از جانب ملائک مقرب الهی گرامی داشته می‌شوند، از سوی خدام نیز باید به بهترین نحو مورد اکرام و احترام قرار گیرند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه رفیع خادمی و خدمتگزاری در بارگاه قدس رضوی، افزود: خدمتگزاران این بارگاه مقدس باید متوجه توفیقی باشند که نصیبشان شده؛ این حرم ملکوتی خانه یکی از حجت‌های خداوند و محل رفت و آمد ملائکه الله است.

وی گفت: خدمت در بارگاه ملکوتی حضرت رضا(علیه‌السلام) موهبتی الهی و افتخاری بزرگ است که بسیاری از ارادتمندان به ساحت مطهر اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) آرزوی آن را دارند و این خدمتگذاری، توفیق همنوایی و همکاری با ملائک الله است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با تاکید بر اینکه جلوه خادمی حضرت رضا(علیه‌السلام) باید در تمام شئون زندگی خدام ساری و جاری باشد، تصریح کرد: خدام باید بکوشند شوق و اشتیاق ابتدای خدمتگذاری در آستان قدس رضوی را همواره حفظ کنند و هر روز بر آن بیافزایند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی از سیاست جدید آستان قدس رضوی در بکارگیری خدام خواهر در کفشداری‌ها و بخش‌های مربوط به بانوان خبر داد و گفت: بنای ما بر آن است که تا آنجایی که امکان دارد از خدام خواهر برای بخش‌ها و قسمت‌های مربوط به بانوان استفاده کنیم.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.