تلاش وزرای دولت ترزا می برای برگزاری انتخابات عمومی زودهنگام

اعلام رای دادگاه عالی انگلیس درباره آینده برکسیت، موجب شد دولت ترزا می، برگزاری انتخابات زودهنگام را درنظر بگیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت "دیلی میل"، گزارش‌ها حاکی است پس از انتشار رای 3 قاضی در دادگاه عالی انگلیس درباره عملی نبودن انجام برکسیت – خروج انگلیس از اتحادیه اروپا – بدون کسب رای در پارلمان این کشور، اکنون وزرای این کشور در حال آماده کردن یک انتخابات عمومی زودهنگام هستند.

رای این دادگاه که روز پنجشنبه اعلام شد، موجب شد برخی از حامیان باقی‌ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا مانند "نیک کِلِگ" – رئیس سابق حزب لیبرال دموکرات – متعهد شوند از آرای پارلمان برای اعلام جزئیات درباره چگونگی خروج این کشور از اتحادیه استفاده کنند.

حال، برخی از وزیران حامی برکسیت دولت انگلیس نیز پیشنهاد کرده اند ترزا می – نخست وزیر انگلیس – برای افزایش حامیانش در پارلمان این کشور، انتخابات عمومی را زودتر برگزار کند.

یکی اعضای دولت انگلیس در مصاحبه‌ای به روزنامه تلگراف گفت ترزا می باید دست بکار شده و اکثریت پارلمان را به دست آورد تا از به تعویق افتادن برکسیت جلوگیری کند.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند در صورتی که ترزا می انتخابات زودهنگامی برگزار کند، حزبش به سادگی می‌تواند پیروز شود و احتمال به دست آوردن کرسی‌ها در پارلمان برای حزبش از 12 به 30 کرسی افزایش خواهد یافت.

با این‌حال، دفتر نخست وزیر انگلیس در اطلاعیه‌ای تاکید کرده است می‌تواند نظر دادگاه عالی را درباره به اجرا گذاشتن ماده 50 قانون اتحادیه اروپا – قانون مربوط به جدایی کشورها از این اتحادیه – را تا اواخر ماه مارس 2017 (31 روز منتهی به 12 فروردین 1396) تغییر دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار