قم؛

مرزداران و مدافعان حرم بر همه ما حق دارند

آیت الله جوادی آملی بابیان این که جامعه امنیت و آرامش می‌خواهد گفت: مرزداران و مدافعان حرم بر همه ما حق دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛آیت‌الله جوادی آملی با تسلیت به پیشگاه امام زمان(عج) به مناسبت ایام مصیبت‌بار ماه صفر، به مبارزه با استکبار اشاره کرد و به تبیین مسئله مبارزه با استکبار درونی و بیرونی پرداخت.

وی با اشاره به نقش جهاد نفس در مبارزه با استکبار به تبیین وظیفه همگان پرداخت و اضافه کرد: وظیفه همه ما در بخش‌های استکبارستیزی این است که مواظب خیانت بیگانه‌ها باشیم.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: اگر شهوت به حریم عقل عملی و یا غضب به حریم عقل عملی راه پیدا کرد، این‌ها سخنگویان نفس اماره‌اند، این‌ها هر جا وارد شوند مهلک‌ هستند نه مستهلک.

وی با بیان اینکه اگر کسی 99 درصد نمازش خالصانه است یک درصدش ریاست این ریا مستهلک نمی‌شود بلکه مهلک است خاطرنشان کرد: چون نه آن توحید، شرک را می‌پذیرد و نه این شرک، خنثی است که مستهلک بشود.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به دعای نورانی امام سجاد(ع) و ضرورت حفظ امنیت و مرزهای اسلامی به تبیین مسئله امنیت و آرامش پرداخت و گفت: وجود مبارک امام سجاد(ع) در عصری بود که سربازان نظام شیعه نبودند اما کشور امنیت و آرامش می‌خواهد؛ امام سجاد تک تک این سربازان غیر شیعی را دعا کرد، این دعا مخصوص سربازان و مرزداران است.

وی خاطرنشان کرد: آن روز مرزداران که شیعه نبودند حکومت هم که حکومت شیعی نبود، ولی امنیت برای بشر محترم است، جامعه در سایه امنیت باید زندگی کند تا امام سجاد(ع) بیاناتش را القا کند؛ امام چقدر به این سربازان دعا می‌کند و چقدر کشورهای مزاحم و شهرهای مزاحم را نفرین می‌کند.

آیت‌الله جوادی آملی تصریح کرد: جامعه امنیت و آرامش می‌خواهد، این طور نیست که اگر یک برادر سنی با داعش درگیر شد بر ما حق نداشته باشد یا او که حرم حضرت زینب(س) را حفظ کرد نسبت به ما حق نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: این دید بلند امام سجاد(ع) برای آن است که کشور بیش از هر چیزی به امنیت محتاج است. ایشان می‌فرمایند کسی می‌تواند مرزدار باشد که حب دنیا از محدوده دلش جدا شده باشد. خدایا برای اینکه این‌ها خوب مرزداری کنند و کشور را حفظ کنند محبت دنیا و علاقه به زن و فرزند را از دل این‌ها بیرون ببر. مانند آنچه در دفاع هشت ساله اتفاق افتاد که خیلی‌ها تازه ازدواج کرده بودند یا تازه خدا به آن‌ها فرزند داده بود به طور صریح و سریع از همه این‌ها خداحافظی می‌کردند و می‌رفتند.

انتهای پیام/ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار