نظرسنجی: اختلاف کلینتون و ترامپ به یک درصد رسید

یک نظرسنجی ملی حاکی از رقابت نزدیک نامزدهای دموکرات و جمهوری‌خواه در آستانه انتخابات است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، در حالیکه رقابتهای انتخاباتی در آمریکا روزهای پایانی خود را سپری می‌کند، یک نظرسنجی ملی دیگر بر خلاف نظرسنجی‌های یکی دو روز گذشته، حاکی از فاصله حداقلی نامزدهای حزب دموکرات و جمهوری‌خواه است. 

در نظرسنجی مشترک "مک‌کلاچی – ماریست" که نتایج آن روز گذشته (شنبه)‌ منتشر شد، 44 درصد رای‌دهندگان احتمالی عنوان کرده‌اند به هیلاری کلینتون نامزد دموکرات‌ها رای خواهند داد و حمایت از ترامپ نیز با یک درصد اختلاف نسبت به او، 43 درصد گزارش شده است. این در حالیست که در نظرسنجی قبلی مک‌کلاچی – ماریست که حدود دو ماه پیش برگزار شد، فاصله کلینتون و ترامپ 6 درصد عنوان شده بود. 

بنابراین،‌ با احتساب ضریب خطا در این نظرسنجی‌ می‌توان گفت کلینتون و ترامپ در فاصله 2 روز تا برگزاری انتخابات از بخت برابری برای پیروزی برخوردارند. 

در این نظرسنجی که با 1587 شرکت‌کننده در بازه زمانی اول تا چهارم نوامبر (11 تا 14 آبان) به صورت تلفنی و به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی انجام شد، میزان حمایت از «گری جانسون» نامزد انتخاباتی حزب لیبرترین و «جیل استاین» نامزد حزب سبز آمریکا نیز به ترتیب 6 و 2 درصد اعلام شده است.

اما در حالیکه در نظرسنجی مشترک مک‌کلاچی – ماریست فاصله کلینتون با رقیب جمهوری‌خواه او به کمترین مقدار ممکن طی هفته‌های اخیر رسیده است، «لی ام میرینگوف» مدیر موسسه افکارسنجی ماریست می‌گوید با وجود این اختلاف ناچیز در آرای مردمی،‌ این دو نامزد در آرای الکترال ممکن است فاصله زیادی با یکدیگر پیدا کنند. وی معتقد است رقابت تنگاتنگ در آرای مردمی لزوماً به معنای رقابت تنگاتنگ در کسب آرای الکترال نیست.

روز گذشته، رویترز، واشینگتن پست و فاکس‌نیوز نیز در آخرین نظرسنجی‌های ملی خود،‌ فاصله کلینتون با ترامپ را به ترتیب، 5، 4 و 2 درصد اعلام کردند. 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار