انفجار تروریستی در سامرا/ شهادت و زخمی شدن چند زائر ایرانی+ تصاویر

در پی وقوع دو انفجار در شهرهای تکریت و سامرای استان صلاح‌الدین عراق، شماری شهید و زخمی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی العالم از وقوع انفجاری در جنوب تکریت در استان صلاح‌الدین عراق خبر داد. 

بر اساس گزارش‌های اولیه، در این انفجار 14 نفر کشته و 25 نفر زخمی شدند. در پی وقوع این انفجار، ممنوعیت رفت و آمد اعلام شد.

در همین حال، انفجار دوم در شهر سامرای استان صلاح‌الدین عراق به وقوع پیوست. در این انفجار نیز 8 نفر کشته و 16 نفر زخمی شدند.

شبکه تلویزیونی الاتجاه نیز گزارش داد: نیروهای امنیتی عراق در پی انفجار امروز در شهر سامرا در استان صلاح‌الدین، در این شهر منع  رفت و آمد اعلام کردند.

به گفته مسئولان عتبه امامین عسکرین (ع)، ابتدا یک خودرو بمب گذاری شده در پایانه مسافری مربوط به زائران در سامرا منفجر شد و زمانی که مردم به سمت محل انفجار رفتند، بمب دیگر در بین مردم منفجر شد.

شماری از شهدا و زخمی‌های انفجار سامرا از زائران ایرانی هستند. 

از سوی دیگر، آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام عراقی اعلام کرد حمله‌ای انتحاری به زائران شیعه در شمال بغداد به شهادت دست‌کم 11 نفر منجر شد.

علی حمدانی، سخنگوی استانداری صلاح‌الدین، گفت حمله روز یکشنبه در شهر سامرا، 95 کیلومتری شمال بغداد، روی داد.

وی افزود: عامل انتحاری یک دستگاه آمبولانس مملو از مواد منفجره را در یک پارکینگ متوقف کرد و پیاده به سوی زائرانی که تازه از اتوبوس ها پیاده شده بودند، راه افتاد. وی نخست خودرو را منفجر و سپس مواد منفجره همراه خود را منفجر کرد.

این سخنگو خاطر نشان کرد دست‌کم 4 ایرانی از جمله شهدا هستند. وی افزود بالغ بر یکصد نفر زخمی شده‌اند.

این در حالیست که خبرگزاری رویترز اعلام کرد ده ایرانی از جمله شهدای انفجار انتحاری امروز یکشنبه در شهر سامرا در عراق هستند.  

هیچ گروهی مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است، اما اعضای گروه داعش بارها مسئولیت حملات مشابه تروریستی را بر عهده گرفته‌اند.


انفجار تروریستی سامرا/ زخمی شدن 10 زائر ایرانی

انفجار تروریستی سامرا/ زخمی شدن 10 زائر ایرانی

انفجار تروریستی سامرا/ زخمی شدن 10 زائر ایرانی


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار