اهواز؛

شناسایی وثبت نام کامل نوآموزان در شاوور

مدیر آموزش و پرورش شاووراز شناسایی و ثبت نام کامل نوآموزان در این منطقه خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،سید جلال نژاد فاضل، مدیر آموزش و پرورش شاوور با اشاره به نشست اخیر بررسی مشکلات آموزش و پرورش شاوور با استاندار خوزستان گفت: بخش شاوور به دلیل گستردگی و پراکندی روستاها دارای مشکلاتی است که در نشست با استاندار این مشکلات بررسی و دستورات لازم برای برطرف کردن آنها صادر شد.

وی ادامه داد: بخش شاوور در حوزه‌های مختلفی همچون سرویس ایاب ذهاب دانش‌آموزان دختر مناطق روستایی، دختران بازمانده از تحصیل، نوسازی و بازسازی مدارس فرسوده و کانتینری، بدهی مدارس به دستگاه‌های خدمات رسان همچون آب و برق و همچنین کمبود زیرساخت‌های آموزشی با مشکل مواجه است.

مدیر آموزش و پرورش شاوور تصریح کرد: در این نشست دستورات لازم را در زمینه‌های مختلف جهت پیگیری و رفع مشکلات آموزش و پرورش منطقه ی شاوور صادر شد.

نژاد فاضل با اشاره به مصوبات این نشست، تشریح کرد: پرداخت یک میلیارد ریال جهت تعمیرات مدارس، ساخت یک دبستان استثنایی در بخش شاوور، فراهم‌سازی تجهیزاتی معادل 30 کامپیوتر، 5 آبسردکن، 3 چاپگر و دو دستگاه کپی از جمله مصوبات این نشست بود.

وی با بیان اینکه کارخانجات منطقه شاوور ماهیانه 50 میلیون ریال برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان دختر واریز خواهند کرد، ادامه داد: در این نشست همچنین مقرر شد که موانع احداث سالن اجلاس اداره آموزش و پرورش شاوور با مساعدت فرماندار شوش برطرف شود

مدیر آموزش و پرورش شاوور با بیان اینکه بیش از 80 درصد دانش‌آموزان این بخش در 120 مدرسه روستایی تحصیل می‌کنند، اظهار کرد: شاوور با 90 هزار نفر جمعیت دارای 14 هزار دانش‌آموز در قالب 194 آموزشگاه است.

نژاد فاضل ادامه داد: در بخش پیش‌دبستانی با توجه به نیاز ویژه منطقه و دو زبانه بودن دانش‌آموزان، 100 درصد نوآموزان منطقه شناسایی و ثبت‌نام شدند.

وی افزود: در بخش امتحانات نهایی سال سوم دبیرستان نیز منطقه آموزشی شاوور با جهش 28 پله‌ای نسبت به سال قبل در رتبه پنج استان قرار گرفت و 2.45 نمره هم ارتقای میانگین نمرات نهایی داشتیم.

 

این مقام مسؤول با اشاره به ضرورت پرداخت حق‌مرزی در افزایش رغبت معلمان در بخش شاوور افزود: مناطقی از استان مثل غرب کرخه از پرداخت حق مرزی برخوردار هستند اما بخش شاوور تحت پوشش این مزایا نیست؛ با توجه به پراکندگی و موقعیت جغرافیایی منطقه شاوور، پرداخت حق‌مرزی می‌تواند باعث ترغیب همکاران شود.

نژاد فاضل در ادامه به مهمترین برنامه‌ها و اقدامات آموزش و پرورش شاوور برای ادامه پیشرفت این منطقه آموزشی در سطح استان اشاره کرد و توضیح داد: تشکیل ستاد نخبگان، قطب بندی مدارس، برگزاری کلاس‌های فوق برنامه، کلاس‌های مشاوره کنکور، تهیه کتب کمک آموزشی، برگزاری کنکورهای آزمایشی، برگزاری جلسات تخصصی ویژه امتحانات نهایی و کنکور از جمله برنامه‌های این اداره در سال جاری است.

وی عامل موفقیت آموزش و پرورش شاوور در سال گذشته را سازماندهی دقیق عنوان کرد وبیان داشت: هیچ دستاوردی بدون فکر و خلاقیت محقق نمی‌شود؛ برای هر اقدامی باید برنامه داشت.

مدیر آموزش و پرورش شاوور در پایان به برنامه‌های رفاهی آموزش و پرورش شاوور برای معلمان و دبیران این منطقه آموزشی نیز اشاره کرد و افزود: از جمله برنامه‌های این اداره در این ارتباط می‌توان به قرارداد با رستوران برای خدمات‌رسانی و تخفیف 20 درصدی، تشکیل ستاد تسهیل ازدواج فرهنگیان، تهیه کارت اعتباری خرید از فروشگاه با شرایط ویژه و همچنین سفر زیارتی با شرایط مناسب و به‌صورت اقساطی اشاره کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.