اصفهان؛

آموزش مباحث ترافيكي به دانش آموزان

آموزش هاي ترافيكي به بيش از ۲۰ هزار دانش آموز در پارك هاي ترافيكي سيار ارائه می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري اصفهان با اشاره به راه اندازي پارك هاي ترافيك سيار گفت: با توجه به اهميت فرهنگ ترافيك و آموزش هاي ترافيكي، يكي از اولويت هاي اصلي مديريت شهري اصفهان آموزش مباحث ترافيكي از سنين پايين است.

عليرضا صلواتي اظهاركرد: بر اساس مطالعات انجام شده همگان بر اين باور هستند كه اگر در سنين كودكي و نوجواني آموزش هاي ترافيكي نهادينه شود، بي شك ثمرات و اثرات آن در بزرگسالي به مراتب قابل مشاهده است؛ بر همين اساس معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري اصفهان يكي از اصلي ترين برنامه هاي خود را بر روي آموزش متمركز كرده است.

وي با تاکید بر اینکه پارك ترافيك سيار در هر مدرسه طي ۴ ساعت آموزش هاي لازم را به دانش آموزان ارايه مي كند افزود: در پارك هاي آموزشي ترافيك مدلي از يك شهر كوچك به كودكان عرضه مي شود كه در آن خيابان ها و معابر، گذرگاه هاي عابر پياده، تقاطع هاي غيرهمسطح، پل هاي عابر پياده تعبيه شده تا دانش آموزان بهتر نكات آموزشي را فرا بگيرند.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري اصفهان تصريح كرد: امسال علاوه پارك هاي ترافيكي احداث شده، پارك ترافيك سيار را هم ايجاد كرده ايم تا بتوانيم اگر مدرسه اي امكان اعزام دانش آموز خود به پارك هاي ترافيكي را نداشته باشد، ما به داخل مدارس برويم.

صلواتی با بيان اينكه آموزش قوانين به دانش آموزان، كمك مي كند تا آنها هميار ترافيكي باشند، افزود: دانش آموزان پس از يادگيري قوانين ترافيكي، هنگام انجام سفرهاي درون شهري و برون شهري قوانين را به همراه والدين خود گوشزد مي كنند و اين خود به كاهش حوادث كمك مي كند.

وي با اشاره به اينكه اولويت پارك ترافيك سيار با مناطق محروم است، گفت: تاكنون پارك ترافيك سيار در مدارس مناطق ۷، ۱۴، ۱۵ آموزش هاي لازم را به دانش آموزان ارايه كرده است.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.