طرح آلمان برای جلوگیری از ورود مستقیم پناهجویان آفریقایی به این کشور

وزارت کشور آلمان پیشنهادی را درخصوص جلوگیری از ورود موج مهاجران آفریقایی به اروپا مطرح کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، وزارت کشور آلمان در نظر دارد پناهجویان آفریقایی را که به مقصد اروپا کشور خود را ترک می کنند، شناسایی کند و به کشورهایشان بازگرداند. چنین امری، تغییری بزرگ در سیاست های مهاجرتی آلمان است. آلمان یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای اروپایی است که پناهجویان بسیاری را از سوریه، افغانستان و کشورهای آفریقایی در خود جای داده است. 

وزارت کشور آلمان با انتشار این خبر اعلام کرد اتحادیه اروپا باید یک الگوی استرالیایی را درخصوص پناهجویان اتخاذ کند؛ به این شیوه که پناهجویان در مسیرهای دریایی شناسایی و برای تحقیقات بیشتر به کشورهای ثالث فرستاده شوند. سخنگوی وزارت کشور آلمان اعلام کرد: «هدف اصلی از چنین اقدامی مقابله با قاچاقچیان انسان و نجات مهاجران از یک سفر دریایی پرمخاطره است.»

بدین ترتیب پناهجویان آفریقایی، که اغلب از کشور لیبی به اروپا سرازیر می شوند، در دریای مدیترانه شناسایی و برای شروع فرایند درخواست پناهندگی به تونس، مصر یا دیگر کشورهای شمال آفریقا فرستاده می شوند و از آنجا درخواست پناهندگی می کنند. اگر با درخواست آنها موافقت شد، می توانند با ایمنی و امنیت کامل به اروپا وارد شوند.

البته هنوز هیچ برنامه یا بحث جدی در اتحادیه اروپا درخصوص این پیشنهاد مطرح نشده است. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، به دلیل سیاست مرزهای باز به شدت مورد انتقاد جناح های مختلف و مردم آلمان قرار گرفته است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار