انتخابات ریاست جمهوری بلغارستان به دور دوم کشیده شد

پس از آنکه هیچ یک از نامزدهای ریاست جمهوری بلغارستان نتوانست حد نصاب 50 درصد آرا را کسب کند، انتخابات به دور دوم کشیده شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ در انتخابات ریاست جمهوری بلغارستان 'رومن رادف' (53 ساله) رئیس سابق نیروهای هوایی ارتش که از طرف سوسیالیست ها حمایت می شود بیشترین آرا را کسب کرد اما آرای به دست آمده برای پیروزی در دور نخست انتخابات کافی نیست.

بنا به نتایج اولیه گزارش های اعلام شده در رسانه های خبری بالکان، رومن رادف 24.8 درصد آرای مردم را از آن خود کرده است.

این در حالی است که 'زتسکا ساچیوا' ( 58 ساله) رئیس کنونی پارلمان از حزب حاکم (گربا) به رهبری 'بویکو بوریسوف' نخست وزیر بلغارستان که رقیب اصلی سوسیالیست ها محسوب می شود 23.5 درصد رأی مردم را در این انتخابات کسب کرده است.

بر اساس نتایجی که تاکنون اعلام شده، رادف و ساچیوا در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری بلغارستان که در 13 نوامبر (23 آبان) امسال برگزار خواهد شد، برای احراز مقام ریاست جمهوری به رقابت می پردازند.

'زتسکا ساچیوا' وکیل و رئیس کنونی پارلمان از حزب حاکم (گربا) به رهبری 'بویکو بوریسوف' نخست وزیر بلغارستان با گرایش به غرب است که در صورت پیروزی، نخستین رئیس جمهوری زن در این کشور خواهد بود و مطمئناً بلغارستان به سیاست خارجی طرفدار اروپا ادامه می دهد.

از سوی دیگر، اگر 'رومن رادف' رئیس سابق نیروهای هوایی ارتش بلغارستان که از طرف سوسیالیست ها حمایت می شود و حامی سیاست نزدیکی این کشور با روسیه است، در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی دست یابد خواستار لغو تحریم علیه روسیه خواهد شد اما در عین حال به تعهدات بلغارستان به اتحادیه اروپا احترام می گذارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار