مقام مصری توقف کمک‌های نفتی شرکت آرامکو را به قاهره تایید کرد

یک مقام مسئول شرکت ملی نفت مصر در گفتگو با خبرگزاری رویترز، موضوع توقف تحویل فرآورده‌های نفتی شرکتی آرامکوی عربستان را به قاهره تایید کرد.

مقام مصری توقف کمک‌های نفتی شرکت آرامکو به قاهره را تایید کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام مسئول شرکت ملی نفت مصر روز دوشنبه گفت شرکت دولتی آرامکو عربستان سعودی به مقامات مصر اعلام کرده است تحویل فرآورده‌های نفتی به مصر را تا اطلاع ثانوی متوقف می کند.

 این مسئول مصری، که نخواست نامش فاش شود، در گفتگوی تلفنی با رویترز گفت شرکت آرامکو  عربستان، بزرگترین شرکت نفتی جهان، از ماه اکتبر گذشته به مقامات مصر اعلام کرده بود که تا اطلاع بعدی نمی تواند نیازهای نفتی مصر را تامین کند. 

این مسئول مصری درباره تصمیم  شرکت آرامکو برای توقف تحویل  نفت به  مصر در ماههای  نوامبر و دسامبر گفت:« مسئولان آرامکو  درباره علل اتخاذ این  تصمیم هیچ توضیحی به ما ندادند و تنها به شرکت ملی نفت مصر ابلاغ کردند که تحویل مواد نفتی به مصر تا اطلاع بعدی متوقف می شود.»

بر اساس توافقنامه 23 میلیارد دلاری، که  در  سفر  چند ماه  پیش پادشاه عربستان به مصر بین شرکت آرامکو و شرکت ملی نفت مصر به امضا رسید، ریاض موافقت کرد برای مدت پنج سال و ماهیانه  700 هزار تن  فرآورده‌های نفتی پالایش شده  به مصر تحویل دهد.

بر اساس  این توافقنامه، مصر از ماه مه گذشته ماهانه 400 هزار تن گازوئیل، 200 هزار تن بنزین و  100  هزار تن  سوخت های دیزلی از عربستان خریداری می کند. قرار است مصر هزینه این محصولات را در طول 15 سال با سود 2 درصد پرداخت کند.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار