مشهد؛

باز پس گیری 180هکتار از اراضی موقوفه در مشهد

سخنگوی شورای حفظ حقوق بیت المال استان از باز پس گیری 180 هکتار زمین از اراضی وقفي و انفال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معاون دادستان مشهد گفت: این اراضی موقوفه استان قدس رضوی است که ازسالها قبل توسط فردی تصرف شده بود که با نقشه های فرضی و تقسیم و قطعه بندی های صورت گرفته این اراضی را به سایرین می فروخت.

قاضی محمد بخشی محبی افزود: در ابتدای امسال بخشی از این زمین ها رفع تصرف شده است و با تعهد شخص مذکور مبنی بر رفع تصرف،به وی مهلتی داده شد اما با توجه به عدم انجام تعهد از سوی ايشان با دستور مستقیم دادستان مرکز استان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه چهار مشهد و حضور اکیپ گشت مشترک شورا ويگان حفاظت از اراضي آستان قدس نسبت به رفع تصرف از این اراضی و اعاده به وضع سابق اقدام شد.

بخشی محبی ادامه داد:در خصوص این اراضی دعاوي حقوقی و کیفری متعددی ازجمله تصرف عدوانی، تخریب محیط زیست، فروش مال غیر و کلاهبرداری وحتي خلع يد مطرح شده است كه در صورت اقدام مناسب پيشگيرانه در سال هاي قبل اين تعداد پرونده نيز تشكيل نمي شد چرا که این شخص قطعات اراضی را از سوی بنگاه های معاملات املاک به فروش می رسانده است.

او با اشاره به نقش پر رنگ سمن های حامی محیط زیست نیز گفت : ازآنجایی که بر اساس گزارش های واصله از سوی مردم و سمن ها اعلام شد این شخص اقدام به حفر چاه هم نموده که باعث خشک شدن قنات پایین دست شده است ضمن بازديد ميداني از محل موضوع جهت بررسی به نهادهای مربوطه جهت اعمال قانون محول شد.

سرپرست دادسراي ناحيه ٦ مشهد اظهار داشت: مطالبه گری مردم و سمن ها موجب شده است نهادهای متولی امر زمین نسبت به انجام وظایف خود در حفاظت از اراضی ملی بیشتر دقت کنند.

او تصریح کرد :با توجه به شکایات صورت گرفته در این زمینه اقدام قاطع دادسرا می تواند به کاهش پرونده های کیفری و حقوقی و احقاق حق مردم منجر شود .

قاضی بخشی محبی گفت : در ادامه این عملیات نیز 6 معدن غیر مجاز كه مدت ها ضمن تخريب طبيعت در ارتفاعات مشرف به مشهد مبادرت به برداشت سنگ ميكردند پس از شناسايي و تذكر از سوي اكيپ تحت نظارت دادسرا وبررسي مستندات دستوارت لازم جهت پلمپ آنها و اعاده وضع به حال سابق صادر شد.

انتهای پیام // ف ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.