کارشناسان چینی‌: ترامپ بمب انتحاری سیاست‌های آمریکاست/او عنصری وسوسه‌انگیز برای چین است

کارشناسان چینی معتقدند ترامپ "مرد عمل" است و می‌تواند عصر جدیدی را در تاریخ آمریکا رقم بزند.

چینی‌ها ترامپ را به کلینتون ترجیح می‌دهندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی گاردین؛ شکی نیست دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، ناخوشایندترین گزینه برای ورود به کاخ سفید در تاریخ آمریکا است، با این حال، حدود 8 هزار کیلومتر دورتر از خاک آمریکا، کارشناسان چینی معتقدند او "مرد عمل" است و می تواند عصر جدیدی را در تاریخ آمریکا رقم بزند.

اورویل شل، رئیس مرکز روابط آمریکا و چین در انجمن آسیایی های نیویورک می گوید: بر اساس گفته مائو تسه تونگ: بدون تخریب امکان بازسازی وجود ندارد. اگر بخواهم تعریف صحیحی از دونالد ترامپ ارائه دهم باید بگویم او بمب انتحاری سیاستهای آمریکا است. او می خواهد تمام خانه را نابود کند و از نو بسازد. او عنصری وسوسه برانگیز برای چین است.

وی با اشاره به یکی از جملات مائو تسه تونگ(رئیس جمهوری که چین را به یکی از مهم‌ترین کشورهای دنیا در عرصهٔ سیاست و اقتصاد تبدیل کرد) ادامه داد: چین باید روابط بی اندازه با پوتین و رودریگو دوترته را کمرنگ کند. معامله با یک قاتل خوب گاهی اوقات بهتر از پذیرش اصول اساسی از سوی یک دوست است. ترامپ همان قاتل خوب است که می تواند در راستای اهداف چین حرکت کند.

رودریک مک فارا، استاد دانشگاه هاروارد و از کارشناسان مسائل چین معتقد است ترامپ یک فرصت بزرگ برای چین است. او می گوید: همه فرصتها با روی کار آمدن ترامپ برای چین مهیا می شود. او همانند یک جنس ناشناخته برای مردم آمریکا است. برخلاف کلینتون که کالایی کاملا خاص و شناخته شده است.

بسیاری از کارشناسان چین، انتخاب دونالد ترامپ را پایانی برای قدرت جهانی آمریکا می دانند. هرچند ورود ترامپ به کاخ سفید کمی دور از ذهن است ولی چینی ها همچنان در انتظار نتایج انتخابات 8 نوامبر هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار