غافل ماندن مادران اینترنتی از فرزندان

استفاده مداوم از برنامه‌های مجازی سبب دور شدن از ابراز محبت به فرزندان و دیگر اعضای خانواده می‌شود و علاوه بر آن فرزندان هم به دلیل داشتن خلاء عاطفی مانند مادران به اینترنت روی می‌آورند.

سمیرا درویشی روان‌شناس در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: از زمانی که فضای مجازی وارد زندگی انسان‌ها شد تا به امروز علی‌رغم تمام محاسن و مزایای آن، یک سری دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی را بر خانواده‌ها تحمیل کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین مسائل اجتماعی که جوامع امروزی به آن مبتلا شده است ضعف بنیاد خانواده است، تصریح کرد: به دلیل ویژگی‌های خاص فضای مجازی و تازه بودن این پدیده بسیاری از افراد امکان و توان کافی برای شناخت دقیق این فضا و کاربردهای آن را به دست نیاورده‌اند. 

درویشی با بیان اینکه خانواده و سلامت آن از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، گفت: آماده کردن فرزندان برای پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی یکی از وظایف مهم و اساسی خانواده‌ها به شمار می‌رود.

این روان‌شناس تأکید کرد: در محیط خانه و اجتماع برجسته‌ترین تکلیف مادر نقش تربیتی اوست. کودک از طریق مادر، آداب و رسوم اجتماعی و نحوه برخورد با دیگران را می‌آموزد.

وی در پایان با بیان اینکه نقش مادر با اهمیت‌ترین مسئله در اعتیاد فرزندان به فضای مجازی است، گفت: مادرانی که به اینترنت اعتیاد دارند، عامل مهمی در اعتیاد فرزندانشان به این تکنولوژی هستند. استفاده مداوم از برنامه‌های مجازی سبب دور شدن از ابراز محبت به فرزندان و دیگر اعضای خانواده و ایجاد رابطه سرد میان مادر با فرزندان و همسر می‌شود. فرزندان هم با خلاء عاطفی مانند مادران به اینترنت روی می‌آورند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار