بجنورد؛

دستگيری پزشک قلابی طب سنتی در بجنورد

پزشک قلابی طب سنتی در بجنورد دستگیر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، رئيس پليس امنيت عمومي استان گفت: در پي گزارش رسيده مبني بر اينکه فردي با نام مستعار حکيم سامان با ايجاد کانال تلگرام و تشکيل گروهي تحت عنوان همياران سلامت اقدام به تبليغ و طبابت شهروندان مي کند، بلافاصله موضوع در دستورکار پليس قرار گرفت.

سرهنگ صادق نامور افزود: در تحقيقات ماموران پليس امنيت عمومي مشخص شد متهم به صورت غيرقانوني، افراد مبتلاء به بيماري هاي خاص (دردهاي رماتيسي، سرطان و ديابت) را با تجويز گياهان دارويي و طب سنتي (حجامت، ماساژ و طب سوزني) با اخذ مبالغي در شهرستان بجنورد درمان مي کند.

رئيس پليس امنيت عمومي استان خراسان شمالي تصريح کرد: متهم در عملياتي حين پذيرش دو نفر از بيماران در شهرستان بجنورد دستگير و در بازجويي هاي مقدماتي مشخص شد وي در مصاحبه با يکي از روزنامه هاي محلي خود را محقق، پژوهشگر و مدرس طب سنتي ايراني اسلامي و داراي مدرک دکتراي علوم طب سنتي از کشور ارمنستان معرفي کرده است.

سرهنگ نامور همچنين با اشاره به اينکه متهم داراي مدرک ديپلم بوده، خاطرنشان کرد: در بررسي به عمل آمده متهم هيچگونه سفري به کشور ارمنستان نداشته و در راستاي ادعاي خويش (تجويز داروهاي گياهي) مدرکي نيز ارائه نکرده است.

وی با اشاره به کشف مقداري داروهاي ترکيبي، يادآور شد: متهم اين داروها را به صورت کاملا غيرقانوني و دست ساز از فردي ناشناس تهيه و قصد فروش به مراجعان را داشته است.

رئيس پليس امنيت عمومي استان خراسان شمالي در پايان با اشاره به ويزيت بيش از 200 بيمار توسط اين پزشک قلابي، بيان داشت: متهم به علت جعل عنوان و مداخله در امور پزشکي پس از تشکيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شد.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.