برنامه‌های مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی اعلام شد

مسئول مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی جزئیات برنامه‌ها و چشم انداز 5 ساله این نهاد را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اولین نشست خبری مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی  پیرامون برنامه‌های این سازمان در هفته قرآن و دانشگاه،  صبح امروز سه شنبه - 18 آبان ماه- در مجتمع فرهنگی دانشجویی 13 آبان با حضور محمد ذوالفقاری مسئول مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد.
 
محمد ذوالفقاری مسئول مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی در ابتدای مراسم با بیان اینکه اگر خبرنگاران ما بتوانند شعائر الهی را تنظیم و بازگو کنند، بهترین و نزدیکترین کسانی هستند که قلوبشان به تقوای الهی نزدیک می‌شود، در خصوص رویکرد و هدف برپایی این نهاد گفت: از 18 تا 24 آبان ماه شورای عالی قرآنی و فرهنگی در دانشگاه‌ها منظور شده است. اگر ما منظومه فکری مقام معظم رهبری را در سالهای قبل و بعد از انقلاب مطالعه کنیم، مشاهده می‌کنیم که از سال 68 تا کنون در دو دیداری که ایشان با جامعه قرآنی داشتند، بیشترین مطالبات را پیرامون مباحث حفظ و مفاهیم موضوعی قرآن کریم خواستارند.  
 
وی ادامه داد: به گفته مقام معظم رهبری، کار و انجام تمام مباحث ما باید مبنای قرآنی داشته باشد، به همین خاطر در دانشگاه‌ها عناصری چون حفظ، قرائت، مفاهیم و تفسیر موضوعی را همراه با هنرهای قرآنی با دانشجویان عجین کنیم.  
 
مسئول مرکز قرآن و عترت  سازمان بسیج دانشجویی پیرامون فعالیت‌های این نهاد بیان کرد: مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی در طی دو دهه توانسته با پشت سر گذاشتن فراز و نشیب‌ها و حمایت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضوی تاثیرگذار در حوزه تربیت قرآنی باشد.  
 
ذوالفقاري افزود: به برکت قرآن توانستیم 9 هزار حلقه صالحان دانشجویی جذب کنیم که علاوه بر فعالیت‌های قرآنی با نگاهی تربیتی، تعلیم و تربیت قرآنی زیر نظر اساتید و دانشجویان هر استان و دانشگاه شکل بگیرد.  
 
وی با اشاره به عناوین برنامه‌های مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی کشور، درباره سند چشم انداز 5 ساله این نهاد اظهار داشت: اوایل مرداد ماه، سند چشم انداز فعالیت‌های قرآنی بسیج دانشجویی به تصویت سردار نقدی و دیگر دوستان در شورای عالی انقلاب فرهنگی، در موضوعات ساختار و زیربنای علمی، فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و ترویجی رسید.
 
مسئول مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی در خصوص ریز جزئیات برنامه‌های این ارگان عنوان کرد: ایجاد محافل انس با قرآن، تجلیل از نخبگان قرآنی اعم از اساتید و دانشجویان، برپایی نمایشگاه‌های قرآن و عترت، رونمایی از کتاب سبک زندگی قرآنی و همچنین رونمایی از سایت این سازمان در دستور کار ما خواهد بود.  
 
وی افزود: کتاب «سبک زندگی قرآنی» برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری و آیات قرآنی در موضوع کاربردی برای دانشجویان تبیین شده است. ما برای ترویج و تأثیر گذاری بیشتر این کتاب را در سراسر کشور توزیع می‌کنیم و از روزهای 12 تا 22 آذر ماه با طرح تسنیم در خدمت مردم هستیم.
 
ذوالفقاري در پایان خاطر نشان کرد: عملا اگر بخواهیم آن چیزی که مدنظر مقام معظم رهبری را محوریت قرار بدهیم و بررسی کنیم، در وهله اول آیات قرآن تلاوت شود و حق تلاوت آن در حوزه فعالیت‌های قرآنی انجام گیرد.  
 
گفتنی است در پایان این نشست با حضور حجت الاسلام حسن پور مسئول تعلیم و تربیت شورای عالی قرآنی از کتاب «سبک زندگی قرآنی» رونمایی شد.  
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.