هشدار لاوروف به غرب در خصوص تلاش ها برای منزوی کردن روسیه

وزیر امور خارجه روسیه نسبت به پیامدهای تلاش های غرب برای منزوی کردن این کشور هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرگئی لاوروف روز سه شنبه در همایشی سیاسی با شرکت کارشناسان روسیه و آلمان به نام «دیدارهای پتسدام» به انتقاد از تلاش های غرب برای منزوی کردن روسیه در عرصه بین المللی پرداخت.

بنا به گزارش خبرگزاری روسیا سگودنیا، لاوروف در این همایش که توسط سازمان اجتماعی «شورای امور بین المللی روسیه» برگزار شد ؛ گفت که اتحادیه اروپا نمی تواند بدون تشریک مساعی و جلب مشارکت تمام کشورهای این قاره جایگاه شایسته ای در نظام جهانی به دست آورد.

وی هشدار داد: تاریخ بارها نشان داده است که تلاش ها برای منزوی کردن روسیه پیامدهای سنگینی به همراه داشته است.

وی ادامه داد: مشارکت فعال روسیه در امور اروپا همواره به دوره‌های طولانی ثبات انجامیده است.
وزیر امور خارجه روسیه با بیان این که ساختار همکاری ها در اروپا بر اثر بحران اوکراین مخدوش شده است، خاطرنشان کرد که برای احیای همکاری ها باید تلاش ها و اقدامات گسترده صورت گیرد.
رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت: مسکو بیش از هر طرف دیگری علاقه مند به حل و فصل مناقشه شرق اوکراین است.

لاوروف با اشاره به ادعاهای ضدروسی سران اوکراین اظهار داشت: غرب مکررا این ادعا را می شنود که روسیه می خواهد مناقشه شرق اوکراین به درازا بیانجامد و برای همیشه در حالت راکد کنونی باقی بماند.

وی این ادعاها از سوی اوکراین را شانه خالی کردن از مسئولیت های خود خواند. وزیر امور خارجه روسیه گفت: اجرای مفاد توافق نامه مینسک برای حل بحران اوکراین در دستور کار قرار دارد.

در چارچوب این توافق نامه کی یف تعهداتی را برای واگذاری موقعیت حقوقی ویژه به منطقه دونباس (در شرق اوکراین)، تصویب «قانون عفو» و برگزاری انتخابات محلی به عهده گرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار