توقف صادرات تخم مرغ به عراق

دبیرکل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار از توقف صادرات تخم مرغ به عراق به دلیل فرا رسیدن ایام اربعین خبر داد.

توقف صادرات تخم مرغ در راه استفرزاد طلاکش دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از توقف صادرات تخم مرغ به عراق در فرارسیدن اربعین حسینی خبرداد وگفت: طبق روال هر ساله چند روز مانده به اربعین حسینی به سبب ترافیک در مرز، صادرات توقف می یابد.

دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار افزود: در هفته گذشته به طور متوسط روزانه 400 تن تخم مرغ به افغانستان و 70 تن به عراق صادر شده است.

وی با اشاره به کاهش 40 درصدی صادرات در 7 ماه نخست سال جاری گفت: در هفت ماه نخست سال جاری 29 هزار تن تخم مرغ به عراق و افغانستان صادر شد که نسبت مدت مشابه سال گذشته با کاهش 40 درصدی روبرو شده است.

دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار ادامه داد: بالا بودن قیمت تمام شده داخلی نسبت به سایر رقبا در بازارهای هدف و نبود تخصیص یارانه صادراتی، کاهش چشمگیر صادرات در سال جاری را به همراه داشته است.

طلاکش نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری را 3 هزار و 400 تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به قیمت های فعلی تخم مرغ باید گفت که مرغداران با زیان 800 تومانی در فروش هر کیلو تخم مرغ روبرو هستند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار