ملک افضلی مطرح کرد:

خسارت 11 میلیون دلاری کشور بابت ذرات معلق 2.5 میکرونی

معاون مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کشور سالیانه 11 میلیون دلار بابت ذرات معلق 2.5 میکرونی خسارت اقتصادی می‌بیند.

خسارت 11 میلیون دلاری کشور بابت ذرات معلق 2.5 میکرونبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شیدا ملک افضلی معاون مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم رونمایی از سند جامعه حمایت طلبی آلودگی هوا که امروز( چهارشنبه) در فرهنگستان علوم پزشکی برگزار شد، اظهار داشت: مشکل آلودگی هوا تنها مشکل کشور ما نیست اما دیگر کشورها با برنامه‌ریزی‌های بلند مدت میزان تأثیر آلودگی هوا را کاهش داده اند.

وی افزود: بنابر گزارش سال 2013 سازمان بهداشت جهانی آلودگی هوا به عنوان یک عامل سرطان زا معرفی شده و مواد معلق در رتبه اول بروز سرطان قرار گرفته است و گزارش بهداشت جهانی میزان ذرات معلق به دو نیم میکرون در کشور ما در شرایط بدی قرار دارد و میزان آن 35 میکرون گرم در سال برآورد شده است.

ملک افضلی گفت: 32 شهر کشور درگیر بحث ریزگردها تغییر اقلیم هستند و در سال حدود 238 هزار نفر به دلیل آلودگی هوا دچار مرگ زود رس می‌شوند و میانگین آن در جهان 3 میلیون 730 هزار نفر است.

 معاون مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان داشت: در گزارش سازمان بهداشت در سال 2010 از کل کشور 9 هزار و 100 نفر به دلیل ذرات معلق کوچکتر از 205 میکرون جان خود را از دست داده‌اند و تعداد روزهای آلوده کشور 160 روز است که بر اساس استاندارد کشور باید 8 روز در سال باشد.

وی بیان داشت: میزان کل مرگ و میر برای ذرات 10 میکرون در سطح تهران 2 هزار و 100 و در کشور 5 هزار و 800 نفر بوده است و کشور بابت ذرات معلق 205 میکرون سالیانه 11 هزار میلیون دلار خسارت اقتصادی می‌بیند.

ملک افضلی در پایان گفت: سند جامعه آلودگی هوا می‌تواند در تعیین جرائم و کاهش آلودگی هوا راه گشا باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۱ ۲۰ آبان ۱۳۹۵
این گرد و خاکا همچین بد هم نیستن گیاها رو بارور میکنن . مادر من یه درخت زیتون داره که صد سال بود بار نمیداد ولی هر وقت گرد و خاکا به تهران میرسه زیتون های بیستی مبده
آخرین اخبار