واکنش وزارت خارجه ایران به اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

قاسمی: ایران از رویکرد گذشته دولتمردان آمریکا تجربیات تلخ داشته و دارد

وزارت خارجه ایران به اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا واکنش نشان داد.

واکنش وزارت خارجه ایران به اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  "بهرام قاسمی" سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی  عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اظهار داشت: مردم ایران و جمهوری اسلامی ایران از سیاست‌ها و رویکرد گذشته دولتمردان آمریکا طی دهه‌های گذشته تجربیات ناخوشایند و تلخی داشته و دارند. آنچه برای  ایران  و مردم آن مهم، قابل اعتنا و ملاک در  ارزیابی آنها  خواهد بود،  عملکرد و سیاست‌های اجرایی دولت آینده آمریکاست که از مواضع و اظهارات تبلیغاتی انتخاباتی وی در  دوران  رقابت های انتخابات  از اهمیت  بیشتری می تواند برخوردار ‌باشد.

وی سیاست‌های دولت‌های گذشته آمریکا و مداخلات در امور کشورهای منطقه را عامل اصلی تشدید خشونت‌، افراط گرایی و تشدید و تحریک احساسات مردم مسلمان منطقه دانست.

قاسمی همچنین  افزود: شرایط ناپایدار و بی‌ثباتی کنونی در منطقه استراتژیک خاورمیانه، خلیج فارس، خلیج عدن و دریای سرخ و تهدیدهای ناشی از ترویج خشونت و افراطی ‌گری و گسترش تفکرات  منحط و  خطرناک و تروریستی  انواع گروه هامانند داعش که جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مقابله با آن قرار دارد، همگی گویای لزوم بازنگری و باز اندیشی جدی  در سیاست منطقه‌ای آمریکاست.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار