یزد؛

نقش مهم و تاثیرگذار سازمان های مردم نهاد در کاهش آسیب ها

استاندار یزدگفت:سازمان های مردم نهاد در آگاهی بخشی به مردم و کاهش آسیب ها نقش مهم و تاثیرگذاری دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛سید محمد میرمحمدی استاندار یزددر نشست هم اندیشی با نمایندگان سازمان های مردم نهاد استان ، ضمن تسلیت درگذشت زائران حسینی در حادثۀ اخیر واژگونی اتوبوس گفت: خوشبختانه مسائلی که از سوی نمایندگان سازمان های مردم نهاد استان مطرح شد، نشان می دهد دغدغۀ این سازمان ها رفع مشکلات مردم است.

میرمحمدی افزود: این نگاه صمیمی و مسئولانه به مردم بسیار ارزشمند است و دولت می تواند با کمک تشکل های غیردولتی و بسیج همگانی آنان برای رفع مشکلات مردم کوشش کند.

استاندار یزد اظهار داشت: یکی از این مسائل، آسیب های اجتماعی است که لازم است مردم ما نسبت به آن حساسیت بیشتری داشته باشند و سازمان های مردم نهاد نیز در آگاهی بخشیدن به مردم و کاهش این آسیب ها در کنار رسانه ها می توانند نقش آفرینی کنند.

میرمحمدی گفت: با هم فکری و هم اندیشی بسیاری از این آسیب ها احصا شده اند و بیش از 660 مورد از مسائلی که جامعه در زمینۀ آسیب های اجتماعی با آن روبروست را بررسی و شناسایی کرده ایم.

استاندار یزدگفت: اگر این آسیب اجتماعی رفع شود آسیب های اجتماعی دیگر حتی بروز و ظهور نیز پیدا نمی کنند.
 
میرمحمدی ادامه داد: هر چه بتوانیم اخلاق، صمیمت، مهربانی، محبت، رفاقت و احترام به بزرگان را در مردم ترویج دهیم زمینه کاهش آسیب های اجتماعی را فراهم کرده ایم و این کار سختی نیست.

استاندار یزد در خاتمه تاکید کرد: محیط زیست اساسی ترین موضوع زندگی ماست و هر چه در محیطی سالم تر و با نشاط تر زندگی کنیم کمتر شاهد بروز ناهنجاری های اجتماعی خواهیم بود.

در ابتدای این نشست تعدادی از نمایندگان سازمان های مردم نهاد استان مسائل و دغدغه های خود را در حوزه های گوناگون و با محوریت پیشگیری از آسیب های اجتماعی مطرح کردند.

برگزاری دوره های آموزشی، برون سپاری فعالیت های دولت به سازمان های مردم نهاد، توجه به حقوق شهروندی، جلوگیری از حفر چاه های غیرمجاز، ارتقای نشاط اجتماعی و افزایش فضاهای تفریحی و ورزشی در استان، اختصاص بودجه مشخص به سازمان های مردم نهاد، کوشش برای ازدواج آسان جوانان، تشکیل خانه های سازمانهای مردم نهاد و بهبود زندگی نابینایان و معلولان استان از جمله این موارد بود.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار