مسئول توسعه فناوری وزارت بهداشت؛

حوزه فناوری سلامت با وجود 675 شرکت دانش‌بنیان همچنان مغفول مانده است

با وجود 18 هزار عضو هیات علمی پزشکی و 675 شرکت دانش‌بنیان فناوری سلامت و حدود 190 محصول تجاری شده در بازار وضعیت خوبی در فناوری نداریم

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضاوطن پور مسئول توسعه فناوری وزارت بهداشت در دومین رویداد اینوتک سلامت گفت: در کنار دانشگاه ها، پژوهشگاه های متعددی وجود دارند که هنوز درآمد مستقل ندارند و سرمایه زیادی برای آنها صرف شده است.

وی ادامه داد: امروز باید از خود بپرسیم خروجی پژوهشگاه ها چیست و با افزایش تعداد دانشگاه ها  چرا فرار مغزها و ایرادات کیفی در تولیدات داخلی کماکان به چشم می‌خورد؟

وطن پور در ادامه با تشریح وضعیت مطلوب پژوهشی گفت: در همایش اینوتک سلامت باید به موضوعاتی مانند حجم بالای صادرات دارو، بیکاری جوانان تحصیلکرده،گیر افتادن در شرکت های چندملیتی، نبودن در بازارهای بین المللی پرداخته شود و با نگاهی فناورانه مشکلات را از نظر بگذرانیم.

67 درصد معافیت های مالی از آنِ شرکت های دانش بنیان

وطن پور در ادامه اظهار داشت: اختصاص امکانات فراوان به حوزه سلامت، مشوق های مالی، سهم وام ها، اختصاص67 درصد وام ها به حوزه فناوری سلامت گواه حمایت وزارت بهداشت، معاونت فناوری، معاونت تحقیقات و غیره از فناوری سلامت است.

وی با اشاره به سخنان رهبری در زمینه حمایت از نخبگان و حمایت های وزارت بهداشت خواستار اهتمام دانشگاه ها و مراکز رشد در حوزه مغفول مانده فناوری شد.

فرصت ساخت ماده اولیه دارویی را از دست داده ایم

مسئول توسعه فناوری وزارت بهداشت عنوان کرد: فناوری ساخت مواد اولیه دارویی در دانشگاه ها باید به عنوان فرصت تلقی شود و اگر ما به موقع مراکز رشد و گفتمان اینوتک را داشتیم فرصت ساخت ماده اولیه دارویی را از دست نمی دادیم و چین و هند در زمینه تولید واکسن از ما جلو نمی زدند.

وی گفت: ما بعد از برجام نیز شاهد تحول نبودیم اما رفت و برگشت کشورهای گوناگون زمینه‌ساز فروش است که باید در این حوزه علم و آگاهی داشت.

وی در پایان ضمن اظهار خرسندی از گفتمان اینوتک و با اعلام حمایت وزارت بهداشت خواستار اهتمام دانشگاه ها، مراکز رشد دانشگاه ها و سایر مراکز علمی در حوزه فناوری شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار