زنجان؛

تمرکززدایی فلسفه اصلی شوراهای آموزش و پرورش

رئیس اداره مدارس غیردولتی آموزش و پرورش استان زنجان تمرکز زدایی و واگذاری اختیارات به مسئولان محلی را فلسفه اصلی شوراهای آموزش و پرورش عنوان شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ علی بیات رئیس اداره مدارس غیردولتی و توسه مشارکت های مردمی آموزش و پرورش استان زنجان در اولین گردهمایی کارشناسان مشارکت های مردمی و امور شوراهای مناطق استان، تمرکز زدایی و واگذاری اختیارات به مسئولان محلی را فلسفه اصلی شوراهای آموزش و پرورش دانست.

علی بیات ، رئیس اداره مدارس غیردولتی و توسه مشارکت های مردمی آموزش و پرورش استان زنجان در ابتدای این جلسه گفت : مشارکت و همدلی و همراهی و همزبانی مردم با آموزش و پرورش برای توسعه همه جانبه کشور ، یک ضروت مهم است.

وی افزایش مشارکت مردم در امر مدرسه داری و مدرسه یاری را یکی از سیاست های دولت تدبیر و امید دانست و افزود : برای تحقق اهداف آموزش و پرورش راهی جز استفاده از مشارکت مردم نداریم و باید از تمام ظرفیت های موجود برای تحقق این مهم استفاده کنیم.

بیات تاکید کرد : آموزش و پرورش بدون مشارکت احاد مردم به شایستگی اداره نمی شود و همه مردم باید در اداره مدرسه مشارکت علمی ، آموزشی ، فکری ، عاطفی و اقتصادی داشته باشند.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و توسه مشارکت های مردمی در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش و جایگاه شورای آموزش و پرورش گفت :تمرکز زدایی و واگذاری اختیارات به مسئولان محلی، فلسفه اصلی شوراهای آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به حضور فرماندار هر شهرستان به عنوان رئیس در جلسات شورای آموزش و پرورش گفت : این یک ظرفیت مهم برای آموزش و پرورش است که باید از این مهم برای رفع مسایل و مشکلات آموزش و پرورش بهره جست.

بیات، شورای آموزش و پرورش را مهمترین مرجع تصمیم گیری در آموزش و پرورش دانست و گفت : قانون شوراهای آموزش و پرورش به عنوان یکی از مترقی ترین قوانین کشور، ظرفیت های مهمی برای تحقق اهداف آموزش و پرورش در مناطق ایجاد کرده است که استفاده از این ظرفیت مهم می تواند زمینه ساز رفع بسیاری از کاستی ها ، نواقصات و مشکلات و معضلات آموزش و پرورش در مناطق و نواحی باشد.

انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.