گیلان؛

رتبه دوم گیلان درجذب افراد بی سواد و کم سواد درکشور

گیلان رتبه دوم جذب افراد بی سواد و کم سواد در کشور را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش گیلان گفت : در 6ماه گذشته بعداز جذب ۹۲.۹درصدی افراد بی سواد و کم سواد براساس سهمیه بندی سازمان، گیلان رتبه دوم ازنظر این شاص را در کشورکسب کرد.
نوراله اکبری در جلسه شورای آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزی که در سالن آیت الله بهجت فرمانداری فومن برگزار شد افزود : فومن در یک ماه گذشته با توجه به اقدامات موثر در خصوص نهضت سوادآموزی گام های مثبتی برداشته است.
وی با بیان اینکه این نتیجه مطلوب حاصل مشارکت، هم افزایی و تعامل خوب بین دستگاهی در سطح شهرستان بوده است گفت: مقام معظم رهبری در خصوص شورای آموزش و پرورش می فرمایند باید در این شورا بهترین فکرها ارائه و برای این حوزه برنامه ریزی صورت گیرد.
معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه گیلان، استان هفتم کشور در سال ۹۰ از نظر نرخ باسوادی است افزود : در 5 ساله گذشته براساس برنامه ریزی جمعیت بی سواد استان از حدود ۳۰۰ هزار نفر به بیش از ۱۴ هزار نفردر سنین بین ۱۰ تا ۴۹ ساله در سال ۹۴ رسیده است.
نوراله اکبری توجه و آموزش افرادی بی سوادی که درسنین کار مفید و اندیشه هستند را یکی از اولویت های آموزش و پرورش در سنی بی سوادان بین ۱۰ تا ۴۹ سال اعلام کرد.
وی به آغاز ثبت نام و جذب برای افراد واجد شرایط برای آموزش در حوزه سوادآموزی اشاره کرد و گفت: در6 ماه گذشته استان موفق شد براساس تعهدات واگذار شده از سوی سازمان سوادآموزی ۹۲.۹ درصد افراد واجد شرایط را جذب و تحت پوشش قرار دهد.
معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه با توجه به این آمار، گیلان بعداز چهارمحال و بختیاری دومین استان از این نظر در کشور است، یادآورشد: کسب این موفقیت مرهون همکاری، تعامل و مشارک همه دستگاه ها با آموزش و پرورش در سطح شهرستان ها استان است.
به گفته این مسئول با مقایسه این مدت با مدت زمان مشابه در سال گذشته ۱۵۴ برابر عملکرد استان در زمینه جذب و پوشش بی سوادان بهتر بوده است.


انتهای پیام/م

برچسب ها: گیلان ، رشت ، بی سوادی ، کم سواد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.