ظریف در دیدار با رئیس‌جمهور اسلواکی:

موانع روانی همکاری‌های بانکی در حال برداشته شدن است

وزیر امور خارجه گفت: همکاری‌های بانکی با ایران شروع شده و موانع روانی آن در حال برداشته شدن است.

موانع روانی همکاری‌های بانکی در حال برداشته شدن است
به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه سفر خود به سه کشور اروپای شرقی شب گذشته وارد براتیسلاوا پایتخت جمهوری اسلاواکی شد.
 
وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز (پنجشنبه) با «آندری کیسکا» رئیس جمهور اسلواکی دیدار و گفت‌وگو کرد.  
 
در این دیدار رئیس‌جمهور اسلواکی ایران را یک کشور بزرگ خواند و افزود: ایران کشوری است که از لحاظ اقتصادی در منطقه پیشتاز است.
 
وی ادامه داد: بسیار مشتاق توسعه و گسترش روبط دو کشور هستیم. روابط ایران و اتحادیه اروپا در مسیر درستی قرار دارد و روز به روز در حال توسعه و تعمیق است.
 
کیسکا با اشاره به توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی عنوان کرد: این توافق نشان داد که دیپلماسی همچنان می‌تواند دستاوردهای بزرگ به همراه داشته باشد.  
 
وی با تاکید بر نقش مثبت ایران در منطقه خاط‌رنشان کرد: ایران نقش ارزنده‌ای در ثبات و امنیت منطقه خاورمیانه دارد.  
 
در ادامه این دیدار محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان هم با رو به پیشرفت خواندن روابط دو جانبه اظهار داشت:‌ امکان گسترش روابط در دوران جدید وجود دارد؛ ضمن آنکه لازم است‌ زمینه‌های موجود همکاری را نیز تقویت کنیم.  
 
وی خاطر‌نشان کرد: همراه من یک هیات بزرگ اقتصادی در زمینه‌های مختلف به اسلواکی آمده‌اند که می‌توانیم چشم‌انداز روابط اقتصادی دوجانبه را با حضورشان تقویت کنیم.  
 
ظریف با بیان اینکه زمینه برای سرمایه‌گذاری‌های مشترک فراهم است، افزود: همکاری‌های بانکی با ایران شروع شده و موانع روانی آن در حال برداشته شدن است.
 
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به شرایط منطقه‌ای تصریح کرد: در زمینه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی ما با اتحادیه اروپا همکاری و تبال نظرهای خوبی داریم و جمهوری اسلواکی هم به عنوان رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا، می‌تواند در این زمینه طرف خوبی برای رایزنی‌ها باشد.  
 
ظریف در پایان خاطرنشان کرد: معتقدیم اتحادیه باید نقش فعال‌تری در مسائل منطقه‌ای ایفا کند. اوضاع وخیم انسانی در سوریه و یمن ایجاب می‌کند همکاری‌ها برای ارسال کمک‌های بشردوستانه تسریع شود و در این راه برای یافتن راه‌حل سیاسی آماده رایزنی نزدیک‌تر و بیشتر با اتحادیه اروپا هستیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار