کمبود منابع شرکت‌های بیمه برای پوشش خدمات دندانپزشکی

معاون آموزشی نظام پزشکی تهران بزرگ با اشاره به اینکه بیمه‌ها توان پوشش خدمات سطح سه دندانپزشکی را ندارند، گفت بهترین راه کاهش هزینه‌های درمانی پیشگیری و رعایت بهداشت دهان و دندان است.

علی یزدانی معاون آموزشی نظام پزشکی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص عدم پوشش بیمه ای خدمات دندانپزشکی اظهار داشت: خدمات سطح سه دندانپزشکی هزینه‌بر بوده و در هیچ جای دنیا این خدمات بطور کامل تحت پوشش صنعت بیمه قرار ندارد.

وی افزود: صرف نظر از تمایل سازمان های بیمه‌گر برای پوشش خدمات درمانی دندانپزشکی، محدودیت منابع اجازه این اقدام را به آن‌ها نمی دهد.

وی نهادینه شدن فرهنگ پیشگیری و رعایت بهداشت دهان و دندان را مهمترین عامل کاهش پوسیدگی دندان در بین افراد عنوان کرد و گفت: پیشگیری و مراقبت های اولیه بهترین راه جلوگیری و کاهش میزان پوسیدگی دندان ها است که هزینه زیادی را به افراد تحمیل نمی‌کند.

این متخصص دندانپزشکی ترمیمی به نقش مهم تبلیغات و آموزش در پیشگیری از بیماری های دهان و دندان اشاره کرد و اذعان داشت: اکنون شورای سلامت دهان وزارت بهداشت طرح بهداشت و پیشگیری از بیماری های دهان و دندان را در گروه سنی 6 تا 14 سال دنبال می کند که نقش مهمی در کاهش آمار پوسیدگی دندان افراد در آینده خواهد داشت.

وی یادآور شد: اگر رسانه ملی در دهه های گذشته تبلیغات و آموزش‌های لازم را در خصوص پیشگیری و بهداشت دهان و دندان سرلوحه کار خود قرار می داد، امروز در سطح گسترده شاهد پوسیدگی دندان در بین افراد جامعه نبودیم زیرا آموزش و فرهنگسازی در این عرصه بسیار موثر است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار