کرمان؛

درمان کودک کرمانی با سلولهای بند ناف خواهر

رییس جهاد دانشگاهی استان کرمان گفت: برای اولین بار درکشور یک کودک در کرمان با استفاده از سلولهای بنیادی خون بند ناف درمان شد.

درمان کودک کرمانی با سلولهای بند ناف خواهربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا کامیاب گفت: این کودک ده ساله که احمد رضا تاجیک نام دارد مبتلا به تالاسمی ماژوربوده که با استفاده از بند خون ناف خواهرش درمان شد.

دکتر ضرابی مدیر عامل بانک خون بند ناف پژوهشگاه رویان افزود: قبلا امید برای یافتن نمونه سلول بنیادی پیوندی 30 تا 35 درصد بود اما الان این نمونه ها راحتتر و سریعتر در بانک خون قابل دسترسی است و برای انواع بیماریهای خونی ،نقص ایمنی، تالاسمی و سرطانها راه درمان با سلولهای بنیادی وجود دارد.

وی خبر خوشی هم از دستاوردی دیگر داد که در دنیا انجام شده و ایران هم این کاررا آغاز کرده و آن درمان کودکان مبتلا به فلج مغزی است که با سلول بنیادی تا حد زیادی تکلم بلع تونیسیته عضلات و مشکلات دیگر آنها برطرف شده و قرار است در فاز اول صد کودک مبتلای ایرانی هم با پیوند سلولهای درمانی مورد بررسی قرار بگیرند ونتایج ان اعلام شود.

کاربرد سلولهای بنیادی برای درمان انواع بیماریها و چشم انداز آینده در کنفرانس علمی امروز با حضور متخصصان در جهاد دانشگاهی کرمان برگزارشد واز 5 متخصص زنان و زایما ن که در حوزه ی سلولهای بنیادی بیشترین همکاری را با جهاد دانشگاهی داشتند تقدیر شد.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.