برترین گلزنان لیگ های اروپایی سال 2016

10 بازیکنی که بیشترین گل را در لیگ های اروپایی سال 2016 به ثمر رسانده اند،معرفی شدند.

10 بازیکنی که بیشترین گل را در لیگ های اروپایی سال 2016 به ثمر رسانده اندبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،مراسم توپ طلای 2016 نزدیک است و در همین راستا ما تصمیم گرفته ایم 10 بازیکن برتری که بیشترین گل را در لیگ های اروپایی امسال به ثمر رسانده اند، معرفی نماییم. 

در سال 2015 رونالدو در رتبه نخست این رده بندی قرار داشت و حتی در سال های 2014 و 2013 نیز رونالدو از مسی و سوارز جلوتر بود. اما این روند در سال 2016 متفاوت شده است و دیگر رونالدو صدرنشین برترین گلزن های لیگ های اروپایی نیست. 

بازیکنانی که در لیگ های اروپایی سال 2016 بیشترین گل را به ثمر رسانده اند، به شرح زیر هستند : 

1 . لوئیز سوارز ( بارسلونا) : این بازیکن که ستاره تیم فوتبال بارسلونا در سال 2016 بوده است، موفق شده در این سال 33 گل را برای بارسلونا در لالیگا به ثمر برساند. سوارز اروگوئه ای در سال جاری یکی از بهترین های بارسلونا بوده است و او بیش از هر بازیکنی در لیگ اروپایی گل به ثمر رسانده است. 

2. زلاتان ابراهیموویچ ( پاری سن ژرمن و منچستر یونایتد) : این بازیکن با آماری فوق العاده پاری سن ژرمن را به مقصد منچستریونایتد ترک کرد. زلاتان در 8 بازی آخرش موفق شده بود 15 گل را برای این تیم فرانسوی به ثمر برساند. اما در منچستریونایتد موفق نبوده و در 11 بازی تنها 6 گل برای شیاطین سرخ به ثمر رسانده است. وی در مجموع با 29 گل دومین گلزن برتر سال 2016 است.

3. لیونل مسی ( بارسلونا) : ستاره آرژانتینی بارسلونا با 28 گل یعنی تنها 1 گل کمتر از زلاتان در رتبه سوم بهترین گلزنان سال 2016 قرار دارد. لیونل مسی در رقابت های فصل جدید لالیگا بسیار بهتر از کریستیانو رونالدو بوده و با وجود مصدومیت هایی که برایش پیش آمده است، باز هم آماری بهتر از این بازیکن پرتغالی دارد.

4. گونزالو هیگواین ( ناپولی و یوونتوس) : دیگر مهاجم آرژانتینی یعنی هیگواین با 27 گل در رتبه چهارم قرار دارد. وی در ناپولی گل های زیادی را برای این تیم به ثمر رساند. سپس در فصل نقل و انتقالات به یوونتوس رفت و در یوونتوس نیز به گلزنی پرداخته است. البته آمار هیگواین در ناپولی بسیار بهتر از یوونتوس بود.

5. کریستیانو رونالدو ( رئال مادرید) : رونالدو در این سال هر 90 دقیقه گلزنی کرده است. این بازیکن پرتغالی با رئال مادرید قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و با تیم ملی فوتبال پرتغال قهرمان یورو 2016 شده است اما در لیگ آمار گلزنی خیلی خوبی نداشته. رونالدو با 26 گل در رتبه پنجم بهترین گلزنان سال 2016 در لیگ های اروپایی قرار دارد.

6. الکساندر لاکازت ( لیون) : این بازیکن فرانسوی یکی از بهترین های تیم لیون در این سال بوده است. لاکازت در سال 2016 موفق شده است 25 گل را به ثمر برساند و در رتبه ششم قرار گرفته است. لاکازت در رقابت های امسال لیگ فرانسه تنها در 8 بازی موفق شده است 10 گل وارد دروازه حریفان کند.

7. سرخیو آگوئرو ( منچستر سیتی) : مهاجم آرژانتینی سیتیزن ها در سال 2016 موفق شده است 25 گل را برای این تیم به ثمر برساند.  وی تحت مربیگری گواردیولا در فصل جدید نیز آمار گلزنی اش را بهبود بخشیده و در 10 بازی موفق شده 8 گل به ثمر برساند.

8. اسلام سلیمانی ( اسپورتینگ و لستر سیتی) : او سال 2016 را با 8 گل و 5 بازی آغاز کرد. این بازیکن با قراردادی 30 میلیون پوندی به لسترسیتی پیوست و بازی های بسیار خوبی را برای این تیم نیز به ثمر رسانده است. وی در سال 2016 موفق شده است 23 گل به ثمر برساند.

9. فدور اسمولو ( کراسنودار) :  این مهاجم گلزن که در تیم روسی کراسنودار بازی می کند، موفق شده است در سال 2016 ، 22 گل به ثمر برساند. وی پیش از اینکه در لیگ جاری مصدوم شود،در 8 بازی برای تیمش 8 گل به ثمر رساند.

10. وینسنت جانسن ( آلکمار و تاتنهام) : این مهاجم زهردار در لیگ هلند موفق شده بود در 21 بازی 17 گل به ثمر برساند و یکی از بازیکنان تاثیرگذار تیم آلکمار بود. وی پس از پیوستن به تاتنهام آمار خیلی خوبی نداشته و تنها 1 گل از روی نقطه پنالتی به هدف رساند. البته وی با 22 گل در رتبه دهم این رده بندی قرار دارد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار