کارگردان نمایش تملیخای جنی:

واقعه روز عاشورا به روایت جنی ها

نمایش تملیخای جنی راوایتگر جن هایی می شوند که در واقعه عاشورا نقش بسزایی داشتند.

محسن میرهاشمی کارگردان نمایش تملیخای جنی در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص نمایش خود گفت: سرگذشت جنی بنام کملی خاه است که در واقعه روز عاشورا شمر را وسوسه می کند تا امام حسین (ع) را بکشد که بعد از آن برای این جن و تمام جن های دیگر اتفاقاتی روی می دهد.

وی با بیان اینکه این نمایشنامه یک اثر خاصی است مطرح کرد:زمانیکه متن را خواندم خودم به اجرای آن علاقه مند شدم چرا که از طرفی بیشتر رویدادهایش واقعی بوده و فقط بخشی از آن بخاطر جذابیت بیشتر داستان پردازی شده است.

میرهاشمی درراستای توقیف این نمایشنامه بیان کرد: در ابتدا مخالفت هایی از سوی بازبینی صورت گرفت که باتغییراتی در آن پس از یک سال رفع توقیف شد. دلایلی که بخاطر نا آشنا بودن آنها در خصوص این داستان موجب وقفه طولانی مدت در اجرای تملیخای جنی شد.

کارگردان نمایش تملیخای جنی در خصوص وضعیت فعلی تئاتر اظهار داشت: متاسفانه تئاتر در جایگاه خوبی به سر نمی برد که می توان به  ورود راحت آدم ها به این حوزه اشاره کردکه دیگر سخت گیری های گذشته وجود ندارد. همچنین آثاری که پس از دو الی سه اجرا بی دلیل  توقیف می شوند  و بعد از چند روز که مخاطبانش را از دست داد دوباره روی صحنه می آید.

وی افزود: گروه های نمایشی از طرف مسئولان هم  هیچ حمایتی نمی شوند تا  هنرمندان بتوانند استوار  به راه خود در این مسیر ادامه دهند. که این اوضاع اگر ادامه پیدا کند تئاتر به سمت و سوی خوب و امیدوارکننده ای نخواهد رفت.

گفتنی است نمایش تملیخای جنی هر شب ساعت 19:30 در تالار کوچک محراب روی صحنه می رود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار