زاکانی در مجمع عمومی جمعیت رهپویان:

همه را در انتخابات به وحدت و شایسته‌گزینی توصیه می‌کنیم/ جبهه انقلاب نیازمند تولید فکر پیشرو است

دبیرکل جمعیت رهپویان تاکید کرد: جامعه ما امروز دچار تبعیض، فساد و بی‌توجهی به افراد مظلوم است، بنابراین باید این عناصر را در یک سمت و مردم را مقابل آنها قرار داد و این دوقطبی را تشدید کرد.

همه را در انتخابات به وحدت و شایسته‌گزینی توصیه می‌کنیم/ تلاش جمعیت رهپویان در مسیر رشد و سامان‌یافتگی و تکامل انقلاب استبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگارن جوان، علیرضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در چهارمین مجمع عمومی جمعیت رهپویان که صبح امروز جمعه 21 آبان ماه در محل این جمعیت و با حضور دبیران کل احزاب اصولگرا برگزار شد، اظهار داشت: جمعیت رهپویان بیش از 7 سال است که در عرصه سیاسی و اجتماعی کشور فعالیت می‌کند و خیرات و برکات بسیاری برای جبهه انقلاب داشته است و اساس شکل‌گیری آن به ایجاد زمینه مشارکت و حضور نیروهای انقلابی در عرصه سیاسی کشور بازمی‌گردد.

زاکانی با اشاره به امکانات محدود در این زمینه ادامه داد: این جمعیت با اخلاص نیروهای خود و تدبیر و عمل به‌هنگام توانست بین سایر احزاب و گروه‌ها نقش‌آفرین باشد و جبهه‌ای تشکیل دهد که ظرفیت‌های انقلاب را در انتخابات برعهده بگیرد.

دبیرکل جمعیت رهپویان ادامه داد: این تشکل توانست شرایطی را فراهم کند که حاصل آن بین احزاب و گروه‌ها نقش‌آفرین بوده و تلاش آن کمک در مسیر رشد و سامان‌یافتگی و تکامل انقلاب است.

وی با تاکید براینکه همان شتاب گذشته برای پیمودن این مسیر دنبال می‌شود، به حساسیت‌های شرایط کشور و لزوم ارتقا و رشد در این فضا اشاره کرد و افزود: امروز مجموعه انقلاب اسلامی شرایط خاصی دارد و از این رو رهبر انقلاب فراخوان بزرگی را برای بسیج ظرفیت‌های موجود اعلام کرده‌اند.

زاکانی با اشاره به تهدیدات انقلاب اسلامی از یک سو و نیاز موجود آن از سوی دیگر این مسئله را عامل این مطالبه رهبری برشمرد و تصریح کرد: رهبر انقلاب در دیدار فرماندهان سپاه فرمودند که آینده از امروز بهتر است و من نگران نیستم.

دبیرکل جمعیت رهپویان با اشاره به مراحل پنجگانه نظام‌سازی در انقلاب اسلامی و توقف در مرحله دوم یعنی دولت اسلامی خاطرنشان کرد: ما در مسیر دولت اسلامی حرکت می‌کنیم که این مسیر در راه شکل‌گیری جامعه اسلامی است که در نهایت به تمدن اسلامی منجر می‌شود اما این توقف باعث آسیب‌پذیری ما شده است؛ رهبری پیش از این گفتند که ما امروز در آستانه دولت اسلامی هستیم و جامعه اسلامی باید ساخته شده بر محور تقوا و پیشرفت مادی و معنوی باشد تا بتوانیم تمدن اسلامی را رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه ما هنوز آن دولت اسلامی را هم تشکیل نداده‌ایم به رسالت سنگین نسل امروز و لزوم تشکیل دولت و جامعه اسلامی پرداخت و ادامه داد: تهدیدات متعددی علیه انقلاب اسلامی شکل گرفته است که البته دشمن خوارتر و کوچک‌تر از آن است که علیه ما اقدامی کند اما ما به این آمادگی نیاز داریم تا دشمن این خیال خام را هم از ذهن خود بیرون کند.

زاکانی در ادامه به ان انتخابات آمریکا اشاره کرد و گفت: شرایط نظام سلطه و اریکه قدرت در آمریکا معلوم است و مناظره‌های ترامپ و کلینتون مایه وهن جامعه بشری است؛ این مناظره‌ها در کشوری برگزار شد که مدعی آقایی جهان است که بوی تعفن آن کل جهان را برداشته؛ مردم آمریکا نشان دادند دنبال کسی هستند که این وضعیت را برهم بزند و این ارمغان لیبرال سرمایه‌داری است.

دبیرکل جمعیت رهپویان منطقه غرب آسیا را منطقه متلاطم و پرآشوب دانست که تهدیدات متعددی انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند و بر همین اساس افزود: در داخل کشور نیز ما شاهد فشار اقتصادی و بحران‌های اجتماعی هستیم که به دلیل شرایط سخت و ویژه ماه‌های اخیر، رهبر انقلاب ساعت‌ها برای مرور شرایط اجتماعی وقت گذاشته و‌ آن را غیرقابل قبول عنوان کردند؛ البته در کنار این شرایط فضای فرهنگی و چندپارگی سیاسی نیز مردم را تحت فشار قرار داده است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مسئله فساد رشد خود را به گونه‌ای طی کرده که به جریان سیستمی و جریانی تبدیل شده است اظهار داشت: این وضعیت برای این است که مقاومت‌های مردمی در جامعه را از برابر خود بردارد و هیچ مقاومتی در جامعه در برابر چنین فساد‌هایی وجود نداشته باشد تا بتواند با گسترش فرهنگ اشرافی‌گری و تجمل و نیز ایجاد اشتیاق در جامعه، فرهنگ قارون‌صفتی را ایجاد کند به این معنا که آن‌ فردی که دارا است فخر بفروشد و آنکه ندارد حسرت بخورد.

دبیر کل جمعیت رهپویان اسلامی در این باره با اشاره به مسئله فیش‌های حقوقی با بیان اینکه  مردم در برابر فساد حساس هستند گفت: علاوه بر این مسئله فیش‌های حقوقی نشان داد که فساد نتوانسته مقاومت را در مردم بشکند البته برخی مسئولان متولی برخورد با مفاسد، نسبت به این موضوع حساست دارند.

زاکانی با بیان اینکه ما نیاز به یک تحول بزرگ داریم و اگر نتوانیم کار از کار می‌گذرد تصریح کرد: قبل از انقلاب، افتخار رژیم پهلوی حرکت بر مدار توسعه غربی بود اما انقلاب اسلامی این مسیر را متوقف کرد و مسیر نظام سیاسی اسلامی جایگزین آن رژیم منحوس شد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه ما در انقلاب و در بحث فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی حداقل تغییر داشتیم خاطر نشان کرد: بعد از دوره دفاع مقدس دچار قهقرای دیگری شدیم و  آن این بود که آقای هاشمی با الگوی توسعه اقتصادی غرب و رئیس دولت اصلاحات با الگوی توسعه سیاسی و  فرهنگی جاری گرفته شده از غرب، ریل‌گذاری جدید انجام دادند که این ریل‌گذاری علی رغم همه ظرفیت‌های موجود و تدابیر مقام معظم رهبری، آسیب خود را به ما وارد کرد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه رقیب و دشمن اسلام نظام لیبرال‌دموکراسی و رقیب اسلامی نظام سلطه آمریکا است اظهار داشت: بسیار خامی است که برویم و الگوی غربی را وارد کشور کنیم و بخواهیم با آن مشکلات اساسی کشو را مرتفع کنیم، الگویی که هیچ سنخیتی با اسلام، پیام انقلاب و شرایط بومی ما ندارد لذا ما به تغییر و تحول بزرگ در مسیر تکامل انقلاب اسلامی نیاز داریم.

زاکانی با بیان اینکه بایستی به مکتب امام باز گردیم و جامعه را بر اساس منظومه فکری ایشان و مقام معظم رهبری بسازیم تأکید کرد: برای چنین کار بزرگی نیازمند جبهه‌سازی و ساماندهی ظرفیت‌ها هستیم اگر می‌خواهیم با فرمایشات رهبر مقام معظم انقلاب برخورد انقلابی و فداکارانه داشته باشیم بایستی زمینه تحقق آن را فراهم کنیم.

دبیر کل جمعیت رهپویان اسلامی ادامه داد: تحقق چنین زمینه ای جز این نیست که تلاش کنیم تا جهت جا دادن ظرفیت بزرگ انقلاب، ساماندهی و بستر جدی ایجاد کنیم.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر دو جبهه انقلابی و غیر انقلابی گفت: به نظر من غیر انقلابی کسانی هستند که دل در گرو دشمن دارند. ممکن است ظاهر و اسمشان اصول‌گرا یا اصلاح‌طلب باشد اما به "ما می‌توانیم"، اینکه ظرفیت‌های موجود در ایران عزیز می تواند کشور را در بام جهان بنشاند، باور نداشته باشند.

زاکانی در همین باره افزود: در مقابل جبهه غیر انقلابی کسانی قرار دارند که به مکتب و راه حضرت امام و مقام معظم رهبری و خداوند و سرمایه‌های موجود در ایران باور دارند و ظرفیت‌های انسانی موجود در کشور را نادیده نمی‌گیرند و در برابر بیگانگان منفعل نیستند.

وی ضمن تأکید بر خالص سازی در جبهه انقلاب به روش تکثیر گفت: عناصر غیر انقلابی مستحضر به پشتیبانی از ضد انقلابی‌ها هستند، ضدانقلای‌ها تلاش دارند تا انقلاب اسلامی مسیر رشد و پویایی خودر ا طی نکند و حداقل فعالیت آن‌ها این است که  اجازه ندهند که انقلاب اسلامی حرکت کند که به فرموده مقام معظم در چنین شرایطی کشور 50 سال به عقب باز می‌گردد.

زاکانی در ادامه با تأکید بر اینکه دعوت به خود حرام است اظهار داشت: ظرفیت‌های انقلاب بایستی در گام نخست هم داستانی را تجربه کنند و امکانی را فراهم اوردند تا با انسجام و وحدت نظر، در خدمت انقلاب قرار بگیرند.

دبیر کل جمعیت رهپویان اسلامی ادامه داد: ما در جبهه انقلاب موظف هستیم که تغییر را ابتدا از خود شروع کنیم و به جای پرداختن به دیگران به خود بپردازیم. رعایت این موضوع سبب می‌شود تاجبهه انقلابی که تغییر کرده از ظرفیت بالاتری برای خدمت به جامه برخوردار شود که  و خود رابروز کند.

زاکانی در ادامه سخنان خود گفت: عده‌ای هنرمند به زیبایی تمام  آمده‌اند و در عموم نشانده‌اند که وضعیت موجود حاصل دست نیرو‌های انقلاب است. اگر ما گذشته را مرور کنیم خواهیم دید که کار جهادی کردیم، کاری کارستان شد موضوع هسته‌ای و توان موشکی ایران از جمله آن‌ها است.

وی در ادامه تصریح کرد: اتفاقا شرایط موجود دستاورد همین کسانی است که با زرنگی و هنرمندی، با وجود اینکه مسئولیت‌های جدی دستشان اما مانند اپوزیسیون عمل می کند یعنی به جای پاسخگویی به ملت، مانند حزب و مجموعه خارج از حکومت اعتراض میکنند.

دبیر کل جمعیت رهپویان اسلامی ادامه داد: اقتصاد کشور 27 سال است که گرفتار  عناصر دوم خردادی و کارگزاران است و بخش عمده مشکلات اقتصادی از دست روش ها و منش‌های این‌ها بوجود آمده است.

زاکانی با بیان اینکه جبهه انقلاب نیازمند تولید فکر پیشرو است گفت: رهبر معظم انقلاب در بالاترین سطح در حال تولید این تفکر است اما ما با بی هنری تمام نمی توانیم از آن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: هسته سخت نیروهای انقلاب باید با کمک این فکر پیشرو به صحنه بیایند برای تغییر همت پیشه کنند و در عین حال عموم جامعه از این گفتمان بهره بگیرد.

زاکانی با بیان اینکه در انتخابات گذشته ما وحدت کردیم اما این فکر پیشرو را نداشتیم گفت: لدا کسی حاصر نبود که سینه چاکی کند و هسته سخت تغییر را بر عهده بگیرد.

وی ادامه داد: عده ای در انتخابات گذشته آمدند با زیرکی گفتند که افرادی که در این لیست هستند، وضع موجود را به وجود آوردند و مدافع آن هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه جبهه انقلاب نیازمند سازماندهی اجتماعی و نهضت روشن گری هستیم گفت: امروز دوره جهاد اکبر است. در این دوره بصیرت کارساز است. این موضوع تا در متن جامعه اتفاق نیفتد، نباید امید داشته باشیم که بتوانیم کاری کنیم.

زاکانی با تاکید بر حرکت جهادی در فصای مجازی اطهار داشت: این زیست بوم جدید را باید د ریابیم. رقبای ما همان جا سازمان دهی، طراحی عملیات و تولید فکر می کنند، اما ما در حال غفلت هستیم.

دبیرکل جمعیت رهپویان با بیان اینکه نیروهای انقلابی همچنان در حال استفاده از ظرفیت دفاع مقدس هستند و طرفیت جدیدی جهت افزایش سرمایه های اجتماعی خود ندارند گفت: ما نیازمند خلق سرمایه های جدی اجتماعی هستیم که جز با نهضت نوکری مردم را کردن، به وجود نمی آید.

زاکانی ادامه داد: مردم باید احساس کنند که فعالین جبهه انقلاب مجموعه ای از نوکران مردم هستند. امام و رهبری همواره فرمودند که ما نوکر مردم هستیم. وقتی آن ها این چنین صحبت می کنند دیگر آقایی برای ما جایی ندارد.

وی با بیان اینکه چرا باید افرادی را دید که از بالا به مردم نگاه می کنند گفت: مردم باید این حس را بگیرند که جبهه انقلاب می خواهد نوکری آن ها را بکند.

زاکانی با بیان اینکه ما نیازمند دوقطبی خوب در جامعه هستیم تصریح کرد: دوقطبی که مردم در مقابل هم قرار بگیرند، دو قطبی بد و مذموم است همانی که در فتنه 88 ایجاد شد.

وی تاکید کرد: دوقطبی ای که در طول این 38 سال زشتی ها در یک سمت و مردم در سمت دیگر قرار گرفتند، ممدوح است. امروز جامعه از تبعیض و فساد و پارتی بازی رنج می برد. یک عده می خواهند در این جامعه شاهانه زندگی کنند.

زاکانی درباره انتخابات سال آینده گفت: انتخابات شب قدر است. اگر در انتخابات دقت نکنیم، جریان غرب گرا و خوش بین به غرب ظرفیت های کشور را به فنا خواهد داد. باید در انتخابات ریاست جمهوری وحدت، شایسته گزینی و رسیدن به نامزد واحد را مورد توجه قرار دهیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: خبر ، فساد ، رهپویان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iraq
ناشناس
۲۰:۴۰ ۲۱ آبان ۱۳۹۵
درود بر آقای زاکانی .
آخرین اخبار