زاهدان؛

توسعه روابط تجاری ایران و پاکستان در زاهدان

آصف علیخان درانی سفیر پاکستان هدف از سفر به سیستان وبلوچستان را توسعه روابط تجاری بین دو کشور دوست و همسایه عنوان کرد .


هدف از سفر به استان توسعه روابط تجاری ایران و پاکستان است
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سیستان و بلوچستان؛ آصف علیخان درانی  با بیان اینکه سه ماه است که به عنوان سفیر کشور پاکستان در ایران آمده تصریح کرد: برای اولین بار است که به زاهدان سفر کرده است.

وی تصریح کرد: با توجه به ارتباطات خوبی که بین پاکستان و ایران برقرار است و دید و بازدیدهایی که در این کشورها انجام شده به سیستان و بلوچستان آمدم تا گام های خوبی برای توسعه روابط برداشته شود. 

وی با بیان اینکه قرار است در سفر به سیستان و بلوچستان از بندر چابهار هم دیدن کنم، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مقامات پاکستان و ایران بنادر چابهار و گوادر را خواهر خوانده هم اعلام کرده اند نیاز است تا روابط این دو بندر بیش از پیش توسعه پیدا کند.

وی افزود: نزدیکی بنادر چابهار و گوادر به یکدیگر ایجاب می کند که این 2 بندر برای توسعه روابط تجاری میان ایران و پاکستان نقش مهمی ایفا کنند.

سفیر پاکستان در ایران گفت: علاوه بر توسعه روابط تجاری بین بندر چابهار و گوادر مدنظر است تا گذرگاه مرزی ریمدان و پیشین بر اساس توافقات 2 کشور راه اندازی و فعال شوند.

درانی اظهار داشت: راه هایی که بتوان روابط تجاری پاکستان و ایران را توسعه داد باید شناسایی و در جهت گسترش آنها تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: ملاقات هایی با استاندار سیستان و بلوچستان، مدیرعامل منطقه آزاد چابهار، مسئولان اتاق بازرگانی و سایر مسئولان این استان خواهم داشت تا روابط تجاری را که خواست مردم پاکستان و ایران هم است تحقق پیدا کند.

وی ادامه داد: روابط تجاری ایران و پاکستان که از گذشته خوب بوده باید توسعه یابد و در این زمینه مناطق همجوار نقش مهمی دارند.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.