مشهد؛

دروازه های پایگاه میراث فرهنگی توس برروی دانشگاهها باز است

با امضای تفاهم نامه همکاری بین پایگاه میراث فرهنگی توس و دانشگاه علمی و کاربردی میراث خراسان، دروازه های این پایگاه برروی دانشگاهها باز می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیر پایگاه میراث فرهنگی، منظر تاریخی توس افزود: به منظور توسعه و تحکیم همکاری ها و فعالیت های مرتبط با حوزه گردشگری و همکاری های متقابل آموزشی، فرهنگی و گردشگری و با هدف رشد و توسعه بنیه علمی، این تفاهم نامه به امضا رسید.

احسان زهره وندی بااشاره به لزوم همکاری پایگاه میراث فرهنگی توس و دانشگاهها و علمی تر شدن اقدامات و پژوهش سازی هرچه بیشتر اقدامات در این پایگاه اظهار داشت: همکاری و تعامل با همه مراکز علمی کشور توسعه و شتاب بیشتری داشته باشد.

وی گفت: توجه به نگاه علمی در دستور کار این پایگاه است و دروازه های توس برروی همه مراکز علمی،دانشگاهی و موسسات تحقیقاتی و گردشگری باز است.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی، منظر تاریخی توس بااشاره به آغاز و شکل گیری گفتمان سازی در پایگاه توس افزود: خوشبختانه با توجه به عنایات مقام معظم رهبری به موضوع فردوسی و شاهنامه و لزوم توجه بیشتر فرهیختگان، اساتید و دانشجویان؛ فردوسی و فردوسی شناسی رو به گسترش است.

زهره وندی ادامه داد: باید دانشگاهها سهم بیشتری را به پایگاه ملی توس و آرامگاه فردوسی اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه نقشه مدیریتی پایگاه میراث فرهنگی توس در حال تهیه است گفت: باید برای همه مخاطبان اعم از گردشگران ورودی، مردم مشهد و جمعیت ساکن در حوزه توس برنامه ریزی کرد.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی،منظر تاریخی توس با اشاره به بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و اخوان ثالث و برگزاری سایر برنامه های فرهنگی در سال جاری افزود: هدف پایگاه میراث فرهنگی توس از ایجاد دفتر گردشگری ادبی، ایجاد پاتوق و مرکزی برای شعرا، برگزاری مراسم شب شعر، شب یلدا و ایجاد جاذبه های جدید گردشگری در این پایگاه است.

وی همچنین به طرحهای راهنمای افتخاری آرامگاه فردوسی، انجمن های دوستداران میراث فرهنگی اشاره و تصریح کرد: پایگاه میراث فرهنگی، منظر تاریخی توس برای اجرای کلیه برنامه های فرهنگی و گردشگری در چارچوب قوانین موجود آمادگی دارد .

در ادامه این مراسم، جعفری رئیس دانشگاه علمی و کاربردی میراث فرهنگی خراسان و اساتید گردشگری و هتلداری دانشگاه های مشهد با ابراز خرسندی از حضور در این پایگاه به تبادل نظر در زمینه های همکاری و ایجاد بسترهای لازم برای پژوهش و تحقیق، معرفی هر چه بیشتر فردوسی در شهر مشهد، تنوع بخشی توس، افزایش مدت ماندگاری مسافران، ایجاد پارک موضوعی با عناوین داستانهای شاهنامه، مشارکت جوامع محلی، ایجاد طرح تاکسی های ویژه فردوسی و تبلیغات در محیط های عمومی به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

در پایان این نشست، تفاهم نامه همکاری در راستای استفاده از امکانات تحقیقاتی، آموزشی، فرهنگی و گردشگری و به منظور تقویت رشد و توسعه بنیه علمی، پژوهشی و آموزشی دانشجویان با حضور احسان زهره وندی مدیر پایگاه میراث فرهنگی،منظر تاریخی توس، دکتر جعفری رئیس دانشگاه علمی و کاربردی میراث خراسان، احمد دیناری رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مشهد به امضا رسید.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار