بیم کارشناسان امنیتی از مدیریت ترامپ بر شبکه نظارت جهانی

کارشناسان آمریکایی از دسترسی دونالد ترامپ به شبکه‌های امنیتی و نظارتی هراس دارند.

بیم کارشناسان از مدیریت ترامپ بر شبکه نظارت جهانی
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، فعالان امنیتی، گروه‌های حامی حقوق بشر و مقامات امنیتی سابق آمریکا از اینکه «دونالد ترامپ،» رئیس‌جمهور منتخب این کشور قرار است بر شبکه نظارت جهانی آمریکا و انگلیس مدیریت کند، ابراز نگرانی کرده‌اند.

آنها از دولت «باراک اوباما،» رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل انجام ندادن اقدامات اساسی پس از افشاگری‌های «ادوارد اسنودن» انتقاد کردند. این مقامات بر این باورند که باید تغییرات عمده‌ای در قانون اساسی برای جلوگیری از این نوع مشکلات ایجاد شود.

این نگرانی‌ها پس از انتشار سخنان اسنودن ابراز شد. اسنودن اعلام کرد هیچ ترسی از اینکه رئیس‌جمهور روسیه او را به ترامپ تحویل دهد، ندارد. ویزای اسنودن که در سال 2013 به روسیه پناهنده شد، در ماه ژوئیه منقضی می‌شود. مسئولان کمپین‌های حامی حقوق بشر و امنیتی آمریکا و انگلیس معتقدند رئیس‌جمهوری ترامپ تعادل بین نظارت و امنیت را از بین می‌برد و آن را به سوی نظارت متمایل می‌کند.

آژانس نظارتی ستاد ارتباطات دولت انگلیس با آژانس امنیت ملی آمریکا ارتباط بسیار نزدیکی دارد و معمولا اقداماتی را از طرف آن انجام می‌دهد و ممکن است از این پس با مشکلات جدیدی روبرو شود.

«بن ویزنر،» وکیل اسنودن که عضو اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا است در این خصوص گفت: «خطر تجمع قدرت که در دهه گذشته شاهد آن بوده‌ایم این است که ممکن است رئیسی داشته باشیم که لایق اعتماد ما نباشد. این یک رسم در آمریکا بوده است؛ اما در حال حاضر یک ضعف در نظارت بر قانون اساسی ایجاد شده است. به نظر من اغلب آمریکایی‌ها به این حقیقت آگاه شده‌اند که ما به رئیس‌جمهور قدرت بیش ‌از حد داده‌ایم.»

یکی از برنامه‌های ترامپ که در کمپین‌های خود مطرح کرد نظارت بر مساجد و تهیه اطلاعات مسلمانان بود. بنابر اسنادی که مدت‌ها پیش از سوی اسنودن افشا شد  آژانس امنیت ملی آمریکا فقط روزانه 5 میلیارد موقعیت تلفن‌های همراه را ثبت می‌کند. در آوریل سال 2011 نیز روزانه به طور متوسط 194 میلیون پیام متنی از شهروندان جمع‌آوری شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار