اصفهان؛

وضع هوای اصفهان بحرانی اعلام شد

از تردد در فضای باز خودداری کنید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رییس اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان امروز در اطلاعیه شماره 5 مرکز هماهنگی و اطلاع رسانی آلودگی هوا اعلام کرد: با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر شرایط خاص جوی مبنی بر استمرار پایداری هوا و با در نظرگرفتن اینکه کیفیت هوا با میانگین 131 در شرایط ناسالم برای گروه های حساس و در وضعیت هشدار قراردارد ، به شهروندان اصفهان و شهرهای اقماری توصیه می شود در این شرایط نکات ذیل را رعایت کنند.

حمید ظهرابی گفت : سالمندان، خردسالان، بیماران قلبی و ریوی و بانوان باردار تا بهبود کیفیت هوا برای مراجعات غیر ضروری از منزل خارج نشوند و توصیه های بهداشتی در این زمینه را که از سوی مرکز بهداشت استان از طریق رسانه ها اعلام می شود رعایت کنند.

وی به شهروندان توصیه کرد : از روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، قیرکاری وسایر فعالیت های عمرانی خودداری کنند.

همچنین در این اطلاعیه آمده است : بیماران قلبی و ریوی و مبتلابه آسم در فضای باز و نقاط شهری در این شرایط فعالیت های بدنی خود را کاهش دهند.

اطفال، نوزادان و افراد سالمند درصورت ضرورت حضور در فضای باز شهری از ماسک استاندارد مورد تایید وزرات بهداشت استفاده کنند.

رعایت الگوی مصرف و دقت در استفاده از وسایل حرارتی، کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و انجام معاینه های فنی و رفع نواقص کارکردی خودروها از دیگر توصیه های بسیار مهم مرتبط با آلودگی هوا در وضعیت هشدار است.

بدیهی است چنانچه آلودگی هوا استمرار یافت مراتب از طریق صدا و سیما و سایر رسانه ها به آگاهی عموم خواهد رسید.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.