آیا میشل اوباما برای نامزدی در دوره بعدی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اقدام خواهد کرد؟

گاردین در مطلبی نوشت: بعید است بانوی اول کاخ‌سفید برای انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا نامزد شود.

آیا میشل اوباما برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اقدام خواهد کرد؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه انگلیسی گاردین با انتشار مطلبی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: «میشل اوباما،» بانوی اول کاخ‌سفید، با سخنرانی‌هایش در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، الهام‌بخش شهروندان این کشور برای رأی دادن به «هیلاری کلینتون،» نامزد حزب دموکرات، بود. با این وجود، به نظر نمی‌رسد وی برای ورود به دنیای سیاست برنامه‌ای داشته باشد. 

نگارنده گزارش در ادامه با اشاره به سخنرانی‌ میشل اوباما در نخستین روز گردهمایی ملی حزب دموکرات و همچنین سخنرانی ماه گذشته وی در محکومیت اظهارات سخیف ترامپ درخصوص زنان، می‌افزاید: «نیل سورکا،» مدیر رسانه‌ای کمپین نوپای «باراک اوباما،» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، نخستین فردی بود که به توانایی سخنوری بانوی آینده کاخ‌سفید پی برد. 

سورکا با اشاره به سخنرانی سال 2007 میشل اوباما در جریان رقابت‌های ریاست‌جمهوری سال 2008 آمریکا، می‌گوید: وی با خطاب قرار دادن زنان سیاهپوست، اظهار داشت: "تصور می‌کنند باراک در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، ترور خواهد شد؛ ما به عنوان اعضای یک خانواده، در این خصوص صحبت کرده‌ایم و قصد داریم این کار را انجام دهیم." این سخنرانی بسیار مهم و تأثیرگذار بود.»

در ادامه گزارش آمده است: 9 سال پس از این سخنرانی تاریخی [و در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016] بانوی اول کاخ‌سفید یک‌بار با ایراد سخنرانی‌های تأثیرگذار، الهام‌بخش رأی‌دهندگان آمریکایی بود تا از میراث همسرش محافظت کند. 

نگارنده گزارش سپس می‌افزاید: بسیاری معتقدند بانوی اول کاخ‌سفید مهم‌ترین سخنران کمپین انتخاباتی شلوغ هیلاری کلینتون بود. در واقع، میشل اوباما نسبت به هیلاری از محبوبیت بالاتری برخوردار بود و حتی ممکن بود نامزد دموکرات‌ها در صورت پیروزی در این رقابت‌ها، تحت سایه وی قرار بگیرد. 

میشل 17 ژانویه سال آینده میلادی (2017)، 53 ساله خواهد شد و سه روز پس از آن، کاخ‌سفید را به همراه همسر و فرزندانش ترک خواهد کرد. خانواده اوباما قصد دارند در واشینگتن باقی بمانند و گاهی نیز برای رسیدگی به امور «بنیاد اوباما» به شیکاگو خواهند رفت. 

در ادامه گزارش با اشاره به سخنرانی‌ احساسی میشل اوباما در محکومیت سخنان ترامپ علیه زنان، آمده است: یکی از مشاوران ترامپ معتقد است مهارت میشل اوباما در ارتباط برقرار کردن با رأی‌دهندگان آمریکایی، با توانایی ترامپ در این زمینه، برابری می‌کند.

از سوی دیگر، پس از آنکه هیلاری کلینتون در انتخابات امسال نسبت به باراک اوباما (در دو دوره گذشته)، رأی کمتری را کسب کرد، برخی از دموکرات‌ها چشم امید به میشل اوباما دوخته‌اند و امیدوارند وی برای دوره‌های آتی، نامزد شود. با این وجود، سورکا و بسیاری دیگر معتقدند بانوی اول کاخ‌سفید هرگز به طور جدی وارد دنیای سیاست نخواهد شد.   



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار