قم؛

تاکید آیت الله مصباح یزدی برلزوم پاسخگویی طلاب به شبهات

آیت الله مصباح یزدی برلزوم پاسخگویی طلاب به شبهات ایجاد شده از سوی افکار انحرافی تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مراسم سالگرد ارتحال علامه طباطبایی که در دارالقرآن این مفسر قرآن کریم برگزار شد با بیان این که فارغ التحصیلان حوزه‌ علمیه باید به نیازهای جامعه پاسخ داده و به شبهات ایجاد شده از سوی افکار انحرافی جواب دهند،گفت: حوزویان باید از نظر اخلاق و تهذیب نفس در مرتبه بالایی باشند چرا که بدون این امر مهم نمی‌توانند جامعه را به سمت خوبی‌ها هدایت کنند.

وی افزود: نباید اینگونه تصور کنیم که هر چه ما می‌گوییم درست و گفته دیگران اشتباه خواهد بود بلکه حتی باید به فتاوای مختلف هم احترام گذاشت هر چند که ممکن است مود قبول ما نباشد.

آیت الله مصباح یزدی تصریح کرد: باید برنامه منسجم و سنجیده‌ای برای حوزه‌های علمیه در نظر گرفت و باید مسائلی که مورد نیاز است وارد دورس حوزوی شود و کسانی که از حوزه‌های علمیه فارغ التحصیل می‌شوند باید بتوانند نیازهای جامعه از نظر مختلف پاسخ دهند و به شبهات ایجاد شده از سوی افکار انحرافی جواب دهند و این شبهات تنها به کشور ما باز نمی‌گردد بلکه همه مسلمانان با آن مواجه هستند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: سنت، قرآن و عقل از منابعی هستند که بر اساس آن یک عالم دینی می‌تواند نقش خود را در جامعه ایفا کند و البته موضوع تهذیب نیز بسیار با اهمیت است و در حقیقت این چهار رکن اصلی در حوزه‌های علمیه باید وجود داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: شناخت شخصیت علامه طباطبایی و اینکه اقدامات ایشان چه برکاتی برای انسان‌ها داشته بسیار مهم است تا بتوانیم مسیری که ایشان پیموده‌اند را بشناسیم و مانند وی حرکت کنیم.

انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار