رئیس سازمان غذا و دارو؛

افزایش 2 برابری صادرات دارو تا سال آینده/ تا سال 1404 ایران به طراز مثبت تجاری می‌رسد

ریس سازمان غذا و دارو گفت: تا سال 1404 به عنوان پایان صنعت چشم‌انداز، ایران در تلاش است به تراز مثبت تجاری برسد.

دیناروند ریس سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به امکانات دارویی کشور گفت: وضعیت دارویی کشور ما بد نیست و ایران در دسته بندی کشورها از جمله کشورهای تولید کننده دارو است.

وی با بیان اینکه اکثر نیازهای دارویی ایران توسط تولیدکنندگان تامین می شود، اظهار داشت: از نظر کمی 95 درصد نیاز دارویی کشور از داخل تولید می شود و 70 درصد بازار دارویی کشور از نظر ریالی حجم ارزش بازارش وابسته به تولید داخلی است.

دیناروند با بیان اینکه ارتقای صنعت داروسازی ایران تاکنون مسیر خوبی را طی کرده است، تاکید کرد: برای اینکه این مسیر به یک فراز بالاتری بروز کند باید به کشوری که میزان صادراتمان بیشتر از واردات است تبدیل شویم یعنی به تراز تجاری مثبت تجاری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کشور ما هم اکنون این شرایط را ندارد عنوان کرد: امیدواریم که ظرف مدت انتهای صنعت چشم انداز که سال 1404 است نا به طراز مثبت تجاری برسیم.

ریس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه اگر واردات دارویی ما  هزار میلیون دلار است تاکید کرد: باید صادرات ما از یک میلیارد دلار بیستر باشد که متاسفانه کمتر است که این عامل باعث کاهش سقف این صنعت می شود.

وی بیان کرد: ما تلاش می کنیم که در 2 الی 3 سال آینده این میزان صادرات بتواند 2 الی 3 برابر شود زیر ساختش فراهم شود یعنی در کشور آماده این درجه صادراتی هستیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار