در برنامه متن و حاشیه مطرح شد؛

شکاف بین نخبگان و مردم آمریکا ایجاد شده است/ ساختار جهان در حال فروپاشی است/ ترامپ فردی غیرقابل پیش بینی + فیلم

انتخابات آمریکا در برنامه متن و حاشیه با حضور سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه و یک استاد دانشگاه بررسی شد.

شکاف بین نخبگان و عوام مردم آمریکا ایجاد شده است/ کل ساختار جهان در حال فروپاشی است/ ترامپ غیر قابل پیش بینی استبه گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه متن و حاشیه امشب22 آبان با حضور "حمید رضا آصفی" سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه و "ابراهیم فیاض" استاد دانشگاه به بررسی موضوع انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پرداخت.

آصفی در ابتدا در پاسخ به سوال نخست مجری برنامه پیرامون انتخابات آمریکا گفت: کلینتون در ساختار حکومت آمریکا سابقه طولانی دارد و لذا امکانات بسیاری در اختیار داشت تا بتواند به خوبی تبلیغات انجام دهد.

وی با بیان اینکه، اقشار متوسط جامعه و سفید پوست ها به ترامپ و سياه پوست ها به کلینتون رای دادند افزود: ترامپ فقر، نابرابری و فساد را  زیر سوال برد.

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه، اگر حزب دموکرات به سمت سندرز پیش می رفت اکنون نتیجه انتخابات 56 به 44 بر علیه ترامپ تغییر می کرد اظهار داشت: ترامپ صحبت از تغییر و کلینتون صحبت از استمرار وضع موجود می کرد.

فاصله و شکاف بین نخبگان و عوام مردم در آمریکا رخ داده است

آصفی با اشاره به اینکه، کلینتون چهره تکراری در آمریکا بود و این امر سبب خستگی مردم این کشور شده بود ادامه داد: فاصله و شکاف بین نخبگان و عوام مردم در آمریکا رخ داده است.

وی با بیان اینکه، تفکر فرانسوی ها با تفکر آمریکایی ها متفاوت است افزود: فرانسوی ها برروی هویت فرهنگی خود حساس هستند  و لذا این انتخابات کل اروپا را مضطرب کرده است.

آصفی با اشاره به اینکه، ترامپ غیر قابل پیش بینی است و هر روز مواضع خود را تغییر می دهد ادامه داد: شعارهای ترامپ سبب بهم خوردن آرامش اروپا شده است و اگر پناهجویان به آمریکا نروند اروپا دچار بی ثباتی می‌شود.

انتخابات آمریکا سلبی بود

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه با بیان اینکه، در این انتخابات نقش سیاست خارجی کمتر از مسائل داخلی است گفت: انتخابات آمریکا سلبی بود و لذا شاهد مرگ اخلاق در آمریکا هستیم.

آنچه در آمریکا رخ می دهد فروپاشی جهان است 

فیاض در ادامه با اشاره به اینکه، آنچه در آمریکا رخ می دهد فروپاشی جهان است گفت: هنجارهای جهانی در حال فروپاشی است و انقلاب اسلامی ایران اولین مرحله فروپاشی جهانی بود.

وی با بیان اینکه، جمهوریت در آمریکا از بین رفته است ادامه داد: آمریکا مقر تمدن غرب نیست بلکه اروپا است و ترامپ مردم فرانسه، آلمان و انگلیس را پرخاشگر کرده است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه، به شدت ثروت و قدرت در آمریکا تجمع شده است افزود: ترامپ به دنبال ویرانگری تمدنی است.




انتهای پیام/


برچسب ها: سیاسی ، متن و حاشیه ، ترامپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار