بجنورد؛

آغاز مرحله دوم مایه کوبی دام سبک خراسان شمالی

مرحله دوم طرح واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت دام سبک خراسان شمالی آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان گفت: مرحله نخست این طرح در سال جاری، اواخر فصل بهار و اوایل تابستان اجرا شد و در مرحله دوم که از بیستم آبان هم زمان با سراسر کشور آغاز شد و 35 روز کاری ادامه خواهد داشت، پیش بینی می شود افزون بر یک میلیون رأس گوسفند و بز در استان علیه تب برفکی ایمن سازی شوند.

حسن قاسمی فرد افزود: اولویت دریافت واکسن در طرح جدید با دام عشایر، دام های در مناطق پرخطر و حساس و دام هایی است که در مرحله نخست، واکسینه نشده اند .

وی با اشاره به ممنوعیت های حمل و نقل دام در اجرای این طرح تصریح کرد: دام های واکسینه شده 2 هفته پس از تزریق واکسن قابلیت حمل و جابه جایی به کشتارگاه یا مناطق دیگر را دارا می شوند و در هر حال باید کلیه ضوابط بهداشتی دامپزشکی در مورد آن ها رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تا پیش از آغاز طرح جدید، بیش از یک میلیون و 575 هزار رأس دام سبک و 112 هزار نوبت سر دام سنگین استان واکسن تب برفکی دریافت کرده اند.

خراسان شمالی با دارا بودن بیش از 2 میلیون و یکصد هزار رأس دام سبک و قریب 60 هزار رأس دام سنگین، قطب پرورش گوسفند و بز در شمال شرق کشور به شمار می آید.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.