مشهد؛

راهپیمایی نمادین کارکنان بیمارستان فارابی مشهد به مناسبت روز جهانی دیابت

همزمان با روز جهانی دیابت جمعی از پزشکان، پرستاران و کارکنان بیمارستان فارابی مشهد روز یکشنبه در اقدامی نمادین با هدف کنترل و پیشگیری از بیماری دیابت راهپیمایی کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در این اقدام نمادین هر یک از راهپیمایان که پارچه آبی (نماد بیماری دیابت) را به بازوهایشان بسته بودند، مسیری را در خارج از بیمارستان راهپیمایی کرده و سپس در محوطه بیمارستان فارابی به ورزش صبحگاهی پرداختند.

رئیس بیمارستان فارابی مشهد در حاشیه این مراسم گفت: برنامه پیاده روی و ورزش صبحگاهی کارکنان این بیمارستان همزمان با روز جهانی دیابت با هدف آگاهی بخشی نسبت به پیشگیری و کنترل این بیماری انجام شده است.

دکتر فرزاد آراسته افزود: در این راهپیمایی مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی به همراه جمعی از کارکنان مراکز درمانی تامین اجتماعی این استان نیز حضور داشتند.

وی اظهار کرد: بعد از راهپیمایی و ورزش صبحگاهی، آزمایش قند و فشار خون به طور رایگان برای تمام متقاضیان مراجعه کننده در بیمارستان فارابی مشهد، انجام شد.

وی با اشاره به نقش ورزش در پیشگیری از ابتلا به دیابت و عوارض ثانویه آن گفت: بیماری دیابت علت اصلی نابینایی، قطع اندام و نارسایی کلیه است.

وی ادامه داد: یکی از باورهای اشتباه برخی از مردم این است که داروهای گیاهی را جایگزین داروهای دیابت می کنند، درحالی که گرچه برخی گیاهان در کاهش قند خون موثرند ولی نمی توانند جایگزین داروهای دیابت شوند زیرا کنترل قند خون باید دقیق باشد.

رئیس بیمارستان فارابی مشهد با بیان اینکه جمعی از کارکنان این بیمارستان به طور مداوم ورزش می کنند، گفت: هم اکنون 50 نفر از پزشکان و کارکنان این بیمارستان در حال فراگیری سبک آمادگی جسمانی 'هاپکیدو' هستند.

بیمارستان فارابی مشهد با 220 تخت و بیش از 600 نفر یکی از بیمارستان های تامین اجتماعی خراسان رضوی است.

13 نوامبر برابر با 23 آبان ماه روز جهانی دیابت نامگذاری شده است.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار