لرستان؛

مخالفت سازمان جنگل ها با واگذاری اختیار 200 هکتار اراضی بام لرستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: با وجود پیگیری های بسیار سازمان جنگل ها تاکنون با واگذاری اختیار 200 هکتار از اراضی بام لرستان به استان موافقت نکرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ اصلانی گفت: چنانچه 200 هکتار از این اراضی در اختیار استان قرار گیرد برای اجرای طرح های گردشگری به بخش خصوصی واگذار می شود.

وی افزود: بنابر اظهارات سازمان جنگل ها به دلیل اینکه بام لرستان به عنوان عرصه جنگلی تعریف شده، امکان واگذاری اراضی آن به بخش خصوصی وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: در این صورت تنها امکان واگذاری اراضی به صورت استیجاری وجود دارد که بخش خصوصی از این نوع واگذاری استقبال نمی کند.

اصلانی افزود: دستگاههای دولتی از جمله صدا و سیما و محیط زیست که طرح هایی در بام لرستان در دست اجرا دارند، در این باره مشکلی ندارند.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران بخش خصوصی مایل به اجرای طرح های گردشگری در بام لرستان هستند افزود: بنابر رایزنی های انجام شده، اجرای طرح مدیریت واحد در بام لرستان مطرح شده که برای این مهم باید مسئولان سازمان جنگل ها به استان سفر کرده تا در این رابطه بیشتر بحث و بررسی شود.

بام لرستان نام پروژه گردشگری و تحقیقاتی در شهر خرم آباد است.

این مجتمع گردشگری، تحقیقاتی حدود 800هکتار وسعت دارد و در شرق شهر خرم آباد در بالای کوه مدبه واقع شده و نام قبلی آن 14 بود.

این مجتمع شامل مکان های تفریحی، باغ وحش، دانشکده محیط زیست، رصد خانه کاسین، مدرن ترین رصد خانه خاورمیانه، و مرکز تحقیقاتی گیاهان دارویی است.

انتهای پیام /م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.