اداره 23 سایت پورنوگرافی از سوی یک سازمان امنیتی

یک سازمان دولتی آمریکا متهم شد برای شناسایی کاربران، 23 سایت پورنوگرافی کودکان را راه‌اندازی و اداره می‌کند.

اداره 23 سایت پورنوگرافی توسط یک سایت امنیتی برای شناسایی کاربران
به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طبق گزارش‌های رسیده سازمان اف‌بی‌آی در دارک‌وب 23 سایت پورنوگرافی کودکان ایجاد کرده تا از طریق آنها مجرمان اینترنتی را شناسایی کند. این سازمان پیش از این نیز سایت Playpen را به همین منظور راه‌اندازی کرده بود.

در این سایت‌ها اقداماتی همچون تبلیغ پورنوگرافی کودکان، بحث درباره موضوعات مرتبط با سوءاستفاده جنسی از کودکان و همچنین شیوه‌های فرار مجرمان از شناسایی توسط قانون در حین ارتکاب جرایم آنلاین جنسی صورت می‌گیرد. طبق اسناد منتشر شده تمامی این 23 سایت با امکانات دولتی اداره می‌شده است.

فرِد جنینگز، حقوقدان جرایم سایبری، معتقد است "با اینکه این اسناد صراحتاً نقش اف‌بی‌آی در اداره سایت‌های مذکور را تأیید نمی‌کند اما در عین حال نمی‌توان تعبیر دیگری از آن کرد. این سایت‌ها توسط دولت و به نفع دولت گردانده می‌شوند ".

با این حال کریستوفر آلن، سخنگوی اف‌بی‌آی، ضمن رد این اتهامات در اظهاراتی به Art Technica گفت "شما را به اسناد موجود در تحقیقات صورت‌گرفته در موضوع Playpen ارجاع می‌دهم. این تحقیقات نشان داد که ما سایت پورنوگرافی کودکان را تنها در مدت زمان دو هفته راه‌اندازی و اداره کردیم. تا جایی که می‌دانم این تحقیقات در نوع خود فوق‌العاده بود پس قاعدتاً چنین اتهامی صحت ندارد".


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار