براساس نظرسنجی‌ها؛ شهروندان انگلیس مخالف خروج این کشور از اتحادیه اروپا هستند

نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد اکثر مردم و اشخاص سیاسی انگلیس مخالف خروج بدون برنامه این کشور از اتحادیه اروپا هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین؛ بر اساس یکی از جدیدترین نظرسنجی های صورت گرفته، تنها یک سوم از رای دهندگان انگلیسی با خروج بدون شرط این کشور از اتحادیه اروپا موافق هستند. بسیاری از شهروندان این کشور خواستار انتشار جزئیات طرح برکسیت، قبل از خروج از اتحادیه اروپا هستند. این درخواست آن ها را در مقابل ترزا می، نخست وزیر انگلیس، قرار داده است؛ فردی که اظهار کرده طرح خروج را در ماه مارس آغاز خواهد کرد.

تیم فارون، رهبر حزب لیبرال دموکرات، اظهار کرد هر 8 عضو پارلمان این حزب و بیش از 100 عضو دیگر تنها در صورتی با برکسیت موافقت می کنند که شرایط خروج انگلیس بار دیگر به همه پرسی گذاشته شود.

بر اساس جدیدترین نظرسنجی صورت گرفته در این زمینه، 33 درصد از رای دهندگان بدون شرط از برکسیت حمایت می کنند، 23 درصد به کلی با برکسیت مخالف، 32 درصد اظهار کرده اند نظر آن ها به شرایط خروج بستگی دارد و 12 درصد از تصمیم خود نامطمئن هستند.

دادگاه عالی انگلیس ماه پیش اعلام کرد دولت بدون رای گیری در پارلمان، اجازه ندارد ماده 50 اتحادیه اروپا را به اجرا بگذارد. دولت انگلیس نیز در همین حال اعلام کرده به این تصمیم دادگاه اعتراض خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار