وام مسکن جوانان این قشر را خانه دار می کند؟!

عضو کمیسیون عمران مجلس معتقد است با توجه به اینکه وام مسکن جوانان وامی دراز مدت است و در آن بایدا توجه به نوسانات بازار مسکن در طول سالیان خانه دارشدن جوانان مورد توجه قرار گیرد تا مشکلی این قشر را تهدید نکند.

براساس مصوبه جدید بانک مسکن، قراردادهای تسهیلاتی حساب‌های پس انداز جوانان که از تاریخ ۲۲ آبان ماه منعقد و ثبت قطعی قرارداد می‌شوند، مشمول نرخ سود ۹ درصد می‌شوند.

هدف اصلی حساب پس انداز مسکن جوانان، برنامه ‌ریزی بلند مدت برای خانه ‌دار شدن افراد است و متقاضیان می‌توانند با واریز مبالغ به صورت ماهیانه، سالیانه یا یکجا حداقل پس از ۵ سال و حداکثر پس از ۱۵ سال نسبت به دریافت تسهیلات خرید و احداث مسکن اقدام کنند.

مجید کیان پور عضو کمیسیون عمران مجلس
شورای اسلامی گفتگو با خبرنگار حوزه مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص افزایش سقف وام مسکن جوانان گفت: هر اقدامی در جهت تسهیل و خانه دار کردن اقشار مختلف جامعه را باید به فال نیک گرفت بخصوص جوانان که با مشکلات بیشتری مواجه هستند.

وی افزود: مسکن جزء نیازهای اساسی جوانان بوده و پائین آوردن سود بانکی وام به 9 درصد می تواند به جوانان متاهل نیز در خانه دار شدن کمک کند.

عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی درخصوص نحوه بازپرداخت  وام مسکن نیز ،افزود: بازپرداخت ها باید طوری باشد که بیشتر از 30 درصد هزینه های درآمد ماهانه را شامل نشود.

کیان پور با بیان این که این طرح برای خانه دار کردن جوانان در دراز مدت پاسخگواست، اظهار داشت: اینکه در ۱۵ سال آینده قیمت مسکن چقدر خواهد بود و با وامی که به افراد قرار است پرداخت شود چند متر خانه به ویژه در کلانشهرهایی مانند تهران می توان خرید نیز بسیار مهم است.

وی با اشاره به تسهیلاتی که در سالهای اخیر به منظور تحریک بازار مسکن از سوی دولت داده شده تصریح کرد: هر چند سال یکبار قیمت مسکن در کشور با افزایش قیمت روبرو بوده و نوسانات زیادی در این بازار شاهدیم و این  امر عملا این نوع وام دهی  را برای برای دراز مدت  تحت تاثیر قرار می دهد.

این عضو مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: باید راه کاری مناسب برای اطمینان جوانان متقاضی این نوع وام مبنی بر خانه دار شدن قطعی با وجود نوسانات قیمتی در سال های آتی ارائه شود.

جزییات وام مسکن 110  میلیون تومانی

گفتنی است براساس مصوبه هیات مدیره بانک مسکن، سقف تسهیلات حساب پس‌انداز مسکن جوانان برای حساب‌های افتتاحی سال ۱۳۹۵ در پایان سال پنجم در شهر تهران به ۶۰۰ میلیون ریال(۶۰ میلیون تومان)، شهرهای بزرگ (کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، اهواز، قم و شیراز) به ۵۷۰ میلیون ریال(۵۷ میلیون تومان) و در سایر شهرها به ۵۴۰ میلیون ریال (۵۴ میلیون تومان) افزایش یافت، ضمن اینکه سقف این تسهیلات در پایان سال دهم در شهر تهران ۸۵۰ میلیون ریال(۸۵ میلیون تومان)، شهرهای بزرگ ۷۶۰ میلیون ریال(۷۶ میلیون تومان) و در سایر شهرها ۷۰۰ میلیون ریال (۷۰ میلیون تومان) تعیین شد.

متقاضیان می‌توانند در پایان سال پانزدهم نیز در تهران یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال(۱۱۰ میلیون تومان)، در شهرهای بزرگ یک میلیارد ریال(۱۰۰ میلیون تومان) و در سایر شهرها ۹۰۰ میلیون ریال(۹۰ میلیون تومان) تسهیلات دریافت کنند.

این بانک در شهریور ماه هم نرخ سود صندوق پس‌انداز مسکن یکم را از ۱۱ درصد به ۹.۵ و ۸ درصد کاهش داد.


انتهای پیام/

برچسب ها: اقتصادی ، مسکن ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار